تاکید Avowed بر مبارزه به بازیکنان اجازه نمیدهد تمام ماموریتها را بدون خشونت انجام دهند.
در Fallout، خوب بود که میتوانستید انتخابهای صلحطلبانه داشته باشید، زیرا نه تنها اجازه صحبت کردن یا فرار از دردسر را داشتید، بلکه بازی به شما پاداش داد. در همین حال، اگر بازی به طور کامل از حالت صلح آمیز استفاده کند، به چالشی تبدیل می شود که بازیکنان را از هم جدا می کند.
با توجه به اینکه Avowed از بهترین مبارزات اول شخص در کلاس Vermintide الهام می گیرد، جای تعجب نیست که RPG Obsidian به شما اجازه نمی دهد 100% خشونت نکنید. کری پاتل، کارگردان بازی، در گفتگو با PC Gamer گفت: “این یک بازی نیست که در آن پیشرفتی صرفاً صلح طلبانه داشته باشید.”
البته این بدان معنا نیست که دعوای درون بازی تنها گزینه شما خواهد بود. شما همیشه می توانید از مشکلاتی مانند Pillars of Eternity خلاص شوید. این کارگردان ادامه می دهد:
بازیکنان میتوانند انتظار راهحلها و فرصتهایی برای استفاده از دیالوگ داشته باشند، مانند پاسخگویی به شخصیتهایی که قبلاً به آنها کمک کرده یا با آنها برخورد کردهاند.
به نظر می رسد یکی از اهداف Obsidian این باشد که به بازیکنان در نحوه کشف و برخورد با چالش ها آزادی عمل بدهد. کری پاتل گفت:
ما مسیر خطی خاصی را برای بازیکنان برنامه ریزی نمی کنیم. ما سعی میکنیم مکانها و نقاط مورد علاقهای که بازیکنان ممکن است پیدا کنند و آنچه باید ببینند را برجسته کنیم.
شایان ذکر است که صرف نظر از میزان پیشرفت بازیکنان در بازی، همراهان Avowed شما را به دلیل انتخابهای ضعیف رها نمیکنند و Avowed به جای کلاسها، درختهای مهارتی مانند Skyrim را در خود جای میدهد.
همانطور که در رویداد اخیر Xbox Developer Direct اعلام شد، Avowed در پاییز 2024 برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد.