اخیراً ElAnalistaDeBits که یک کانال متخصص در تحلیل تکنیکال و مقایسه بازیها در پلتفرمهای مختلف است، دموی Resident Evil 4 Remake را روی PS5، PC و Xbox Series X مقایسه کرد.
طبق اطلاعات ارائه شده توسط این کانال، بازی از تکنیک حل روستای RE استفاده می کند و رویکردی مشابه دارد. در کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، شاهد استفاده از رزولوشن پویا هستیم، اگرچه میانگین رزولوشن پلی استیشن 5 کمی بالاتر از ایکس باکس سری ایکس است، اگرچه چندان قابل توجه نیست (PS5: 1872p | XSX: 1836p). . حالت «رزولوشن بالاتر» در پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به طور خودکار ردیابی اشعه را فعال می کند، اما می توان آن را در هر زمان غیرفعال کرد.
کنسول Xbox Series S فاقد ray tracing و گزینه موی پیشرفته است و علاوه بر این موارد، کیفیت بافت، LOD و سایه نیز تا حدودی در این سخت افزار کاهش یافته است.
ردیابی پرتو به طور کلی نور را بهبود می بخشد و صحنه های واقعی تری ایجاد می کند، درست مانند Resident Evil Village. در پلتفرمهای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری ایکس و رایانه شخصی، گزینهای وجود دارد که وقتی فعال باشد، موهای لیان و دیگر شخصیتها/حیوانات خانگی را تقویت میکند. البته فعال کردن این گزینه روی کنسول ها باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه نور می شود.
همچنین وقتی صحبت از Resident Evil 4 Remake می شود، کنسول پلی استیشن 5 عملکرد بهتری از خود نشان می دهد و بین 5 تا 10 فریم در ثانیه بهتر از Xbox Series X می شود. پیشنهاد کانال ذکر شده این است که بازی را بدون ردیابی پرتو تجربه کنید. نرخ فریم روی 60 قفل می شود و تجربه نرم تری ایجاد می شود.