شاون لایدن ، رئیس سابق پلی استیشن می گوید که تأثیر هوش مصنوعی بر بازی ها مانند تأثیر نرم افزار اکسل برای حسابداران است ، اما شما باید دانش کافی برای بازی داشته باشید.

هنوز تخمین ها و تخمین های زیادی از تأثیر هوش مصنوعی بر آینده صنایع مختلف وجود دارد. برخی آن را جایگزینی نیروی کار می دانند و برخی دیگر از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای انجام کارهای بهتر و بهتر یاد می کنند. حتی مدیر سابق پلی استیشن ، شاوین لیدن ، مجبور شد در مورد این مشکل صحبت کند و در نظر بگیرد که تخمین های هوش مصنوعی یک “اغراق آمیز” عالی برای صنعت ویدیو است. لیدن معتقد است که تحلیلگران در پیش بینی تأثیر هوش مصنوعی بر بازی ها اغراق می کنند و این فناوری ، طبق برنامه ریزی و مدیران ارشد ، هزینه ها را کاهش نمی دهد. او در مصاحبه با وب سایت GamesIndustry.biz می گوید:
من تخمین ها و پیش بینی های زیادی در مورد تأثیر تجدید نظر مجدد هوش مصنوعی بر بازی های افرادی که در زمینه بازی نیستند ، می یابم. آنها می گویند که راه هایی برای تسریع در برخی از کارکردها و فرآیندهای خاص وجود دارد “، اما من تأثیر هوش مصنوعی بر بازی را به عنوان تأثیر نرم افزار اکسل بر عملکرد حسابداران می بینم. در واقع ، برای حسابداران ترجیح داده می شود که از ماکرو (دستورالعمل های پیش نویس برای جمع و جور و حساب) استفاده کنند ، اما همیشه نیاز به یک حسابدار با دانش لازم برای شناسایی ارقام و آثار مربوط به آراء و آثار را دارد.
لیدن همچنین مسئله برون سپاری بازی ها را به شرکت های خارجی در بخشی از ارتباط با هوش مصنوعی در نظر می گیرد. وی تأکید می کند که روند برون سپاری برای هزینه های طولانی مدت پیشرفت کرده است ، و امروز ، رابطه بین تیم های اصلی توسعه و منابع مهندسی در تایوان یا منابع هنری در مالزی بهینه شده است. با این حال ، واقعیت این است که هوش مصنوعی و برون سپاری می تواند هزینه ها را کاهش دهد.