یک سازنده بازی مستقل ادعا کرده است که خدمات اشتراک Xbox Game Pass دیگر خوب پیش نمی رود.

اگرچه سرویس اشتراک در ایالات متحده متوقف شده است، Xbox Game Pass به رشد خود ادامه می دهد و اخیراً مشخص شد که این سرویس به بیش از 34 میلیون مشترک رسیده است.
رشد Game Pass عمدتاً به دلیل کتابخانه عظیم بازی های این سرویس است. چندی پیش، اعلام شد که سرویس اشتراک فوق الذکر محتوایی به ارزش 9000 دلار در سال گذشته ارائه کرده است که شامل انتشار بازی ها در اولین روز انتشار آنها می شود.
مایکروسافت اغلب با توسعهدهندگان قرارداد میبندد تا بازیهایشان را در روز اول انتشار روی Game Pass عرضه کنند، اما مصاحبه اخیر با برخی از توسعهدهندگان نشان میدهد که این معاملات به خوبی سابق نیستند.
سازندگان عناوین مستقل Slay the Spire و Darkest Dungeon در مصاحبه ای در رویداد GDC هفته گذشته گفتند که معاملاتی که برخی از توسعه دهندگان کوچکتر برای دریافت بودجه انجام می دهند، آن چیزی نیست که قبلا بودند. توسعه دهندگان می گویند که با پنج تیم توسعه در GDC امسال صحبت کرده اند، که همه آنها گفتند که علیرغم یک سال بحث، بودجه حذف شده است. یکی از بنیانگذاران استودیو Mega Crit، توسعه دهنده Slay the Spire، می گوید کمبود بودجه او را نگران می کند.
کارگردان Darkest Dungeon همچنین گفت که پیشنهادات Game Pass مانند گذشته نیست. او در مورد پیشنهادات انحصاری اپیک گیمز حرف های مشابهی برای گفتن داشت. اگرچه سازنده امیدوار است که همه چیز در آینده تغییر کند و توسعه دهندگان مستقل بتوانند معاملات بهتری داشته باشند، اما همچنان معتقد است که چنین معاملاتی دیگر برای استودیوهای مستقل مناسب نیستند.
این می تواند به این معنی باشد که عناوینی مانند Palworld و بازی های خلاقانه در آینده کمتر در Game Pass ظاهر می شوند. توانایی یافتن بازی های منحصر به فرد در این سرویس یکی از بزرگترین نقاط قوت آن است، اما برخی از توسعه دهندگان خاطرنشان می کنند که این امر در آینده دشوارتر خواهد شد.