حزب مناسب در ژاپن خواستار نظارت بر دولت انیمه ، مانگا و بازی های تولید شده در این کشور برای “توسعه سالم فرهنگی” است که باعث عصبانیت سازندگان محتوا شد.

ژاپن در تاریخ 9 ژوئیه باید نیمی از کرسی های خود را در پارلمان فوقانی ، ماجلیس برگزار کند. اگرچه اتاق از خانه عوام (مجمع پایین) از اهمیت کمتری برخوردار است ، اما نتایج انتخابات می تواند نشانه وضعیت آینده انتخابات ملی در ژاپن باشد.
یکی از بخش های مانیفست راست پوپولیستی بدون توجه طرفداران صنعت سرگرمی ژاپن. بخشی که باعث نگرانی در بین طرفداران بازی ، مانگا و انیمه شد. این مهمانی صنایع سرگرمی مانند بازی ها ، مانگا و انیمیشن ها را “صنایع کلیدی” می داند که به ابزاری مهم برای “دیپلماسی فرهنگی و نفوذ بین المللی” ژاپن تبدیل شده است. بنابراین ، Sansito قصد خود را برای “حمایت” از صنعت اعلام کرده است.
بخشی از این هواداران مثبت به نظر می رسد ، مانند بهبود منابع انسانی و شرایط کار برای فعالان در این زمینه. اما بخش نگران کننده اعلامیه آنها به شرح زیر است:
برای اطمینان از توسعه مانگا ، انیمه و بازی های سالم به عنوان یک فرهنگ ، به جای ارزیابی آنها ، صرفاً بر اساس منطق اقتصادی ، به آژانس امور فرهنگی ارائه دهید.
همین ابهام در نوع مداخله دولت باعث سرگرمی بسیاری از سرگرمی ها در ژاپن شد. کسانی که این را تهدیدی برای آزادی خلاقیت هنری می دانند. یک کاربر ژاپنی به نام Mikito_777 توسط:
من فکر کردم این کلمات در مورد انتقال مانگا ، بازی و انیمه به دولت مدیریت ضعیف خواهد بود. اما من به سایت آنها رفتم و واقعاً آن نوشتن را دیدم. چه چیزی توسط سازندگان فرض کرده اید؟
از آنجا که Sansito یک حزب محافظه کار است که به دلیل موقعیت های ضد واکسن و تفاوت های اخلاقی مشهور است ، می توانیم حدس بزنیم که چه نوع دید ایدئولوژیک در پشت بیان و بازی های “سالم تر” است. کاربر دیگری به نام Tamakinozomu نوشت:
ارزش هر سرگرمی ، چه انیمه ، موسیقی یا موسیقی ، فقط باید توسط عموم مردم تعیین شود. هیچ خالق واقعی وجود ندارد که به دولت قدرت اجازه اجازه دهد.
طبق نظرسنجی های اخیر ، سانسییتو ، که در حال حاضر فقط یک کرسی دارد ، می تواند حدود 5 کرسی در انتخابات داشته باشد. این حزب در ابتدا از رأی دهندگان ضد واکسن حمایت می کرد ، اما اکنون در بین جوان ضد سیستم و برعکس محبوب است.