رافائل کولانتونیو، رئیس سابق Arkane و خالق سری Dishonored، معتقد است که رویکرد متاکریتیک توسعهدهندگان را تشویق به ساخت عناوین خستهکننده کرده است.
آقای کولانتونیو به طور خاص به بازی اخیرا منتشر شده STALKER 2: Heart of Chornobyl اشاره کرد. علیرغم استقبال خوب بازیکنان و نقدهای مثبت فراوان آن در استیم، این بازی مورد بی مهری برخی از منتقدان قرار گرفت و میانگین امتیاز 73 را به دست آورد. آرکین، کارگردان سابق، با انتقاداتی که از این عنوان وارد شده است مخالف است و می گوید متاکریتیک بازی خوبی ندارد. رویکرد کلی به بازی ها
او در مقاله ای در X در مورد آن نوشت:
اکوسیستم متاکریتیک توسعه دهندگان را تشویق می کند تا بازی های کسل کننده و کم ریسک بسازند. تا زمانی که یک بازی در زمان راه اندازی بهینه سازی شده باشد، موفقیت آن 80% تضمین می شود، حتی اگر بازی خسته کننده باشد. این در حالی است که STALKER 2 به دلیل مشکلات فنی و عدم بهینه سازی در زمان راه اندازی امتیاز 73 را از متاکریتیک دریافت کرده است که غیرمنصفانه و گمراه کننده است.
کولانتونیو در ادامه افزود که این بررسی ها حتی پس از رفع اشکالات و باگ های بازی که به نظر او ناعادلانه است، بدون تغییر باقی می مانند. او معتقد است این سیستم استودیوها را تشویق می کند تا بازی های ساده تری را برای بهینه سازی آسان تر انتخاب کنند.
خالق Dishonored معتقد است که نقدهای بد توسعه دهندگان را مجازات می کند و ممکن است بازیکنان به دلیل آن دنباله ای را نبینند. او سپس در مورد Cyberpunk 2077 صحبت کرد که در وضعیت بسیار بدی عرضه شد اما در نهایت به یکی از مهم ترین بازی های سال های اخیر تبدیل شد.
گویچی سودا (معروف به سودا 51) که با بازیهای Killer7، No More Heroes و Lollipop Chainsaw شناخته میشود، نظر مشابهی دارد و میگوید یافتن یک بازی منحصربهفرد دشوار است زیرا فکر میکند توجه زیادی به امتیازات متاکریتیک شده است و به آنها اهمیت میدهند. . .