مثل قطار خراب بود. اوایل تابستان بود و قرار بود بازی در پاییز منتشر شود. با توجه به زمان محدودی که در اختیار داشتیم، با اعضای تیم در مورد امکان حذف بخش چند نفره صحبت کردیم.
از نظر نیروی انسانی، افرادی را نداشتیم که به طراحی نقشه های بخش چند نفره عادت کنند. رقابت قوی با عناوینی مانند Halo همچنین باعث شد تیم سازنده احساس کند که “بخش چند نفره Gears of War در این نبرد شکست خواهد خورد.”
نسخه اول Gears of War بدون شک یکی از بهترین و خاطره انگیزترین عناوین کنسول ایکس باکس 360 است و بخش چندنفره آن نیز عملکرد درخشانی را ارائه کرده است. با این حال، داستان می توانست طور دیگری رقم بخورد. طبق اطلاعات جدید، در مقطعی تصمیم گرفته شد تا قسمت چندنفره بازی حذف شود.
طبق صحبت های اخیر سازنده بازی نسخه اول Gears of War، در مقطعی قبل از انتشار این بازی، تقریبا قرار بود قسمت چندنفره آن را حذف کند.
اما بزرگترین مانعی که تیم سازنده با آن روبرو شد این بود که چگونه میتوان اجرای گیمپلی Gears of War را در بخش چندنفره سرعت بخشید و همچنان از بازی لذت برد. بازی ها همه چیز در مورد حرکت هستند، کارت ها نمی توانند لحظات سرگرم کننده ای را در Gears of War ایجاد کنند. آقای پری توضیح می دهد:
لی پری، طراح اصلی و طراح بازی Gears of War، اخیراً در مورد توسعه این عنوان با War Stories در یوتیوب مصاحبه کرده است. او توضیح داد که چگونه تیم سازنده مدت کوتاهی قبل از انتشار بازی حالت های چند نفره را تقریباً حذف کردند.
اما در نهایت تیم سازنده به جای حذف قسمت چندنفره، تصمیم گرفتند روی طراحی هایی بر اساس سبک بازی Gears of War کار کنند. لی پری توضیح داد که تیم سازنده دشمنان را در یک مکان مجبور کردند تا از ناامیدی ناشی از کشته شدن ناگهانی توسط مخالفان جلوگیری کنند. علاوه بر این، دیوارهای کم ارتفاع و قاطرها اضافه شدند تا بازیکنان بتوانند از طریق میدان جنگ ببینند، اما در عین حال با پوشش محافظت می شدند. آقای پری در پایان خاطرنشان کرد که مانند بخش تک نفره، تمام هدف بخش چند نفره بازی این بود که شما این فرصت را داشتید که ببینید مردم در چه کاری هستند.
لی پری می گوید به دلیل تعداد کم اعضای تیم توسعه، طراحی کامل بخش چند نفره برای آنها دشوار بود.