سونی در گزارش مالی سالانه خود گفت که تنها 5 ٪ از درآمد پلی استیشن در طول سال مالی منتهی به ماه مارس ، فروش نسخه های فیزیکی بازی ساخته شده است. این کمترین ضبط شده در تاریخ برند پلی استیشن است.

براساس گزارش رسمی سونی ، درآمد عمومی از بخش پلی استیشن در سال مالی گذشته به 1.5 میلیارد دلار رسیده است ، در مقایسه با 5 ٪ در مقایسه با سال قبل. با این حال ، تنها 5 میلیون دلار در این رقم شامل فروش نسخه های فیزیکی یا تنها 2 ٪ از کل درآمد پلی استیشن است. این سهم در طول سال شش درصد کاهش یافته است ، پنج درصد از سال ، چهار درصد سال و اکنون در سال 2 2 ٪ است.
آمار نشان می دهد که بیشتر کاربران پلی استیشن اکنون به بازی های دیجیتال ترجیح می دهند. سهولت دسترسی ، از بین بردن فضای فیزیکی و تخفیف های دوره ای دلایل محبوبیت نسخه های دیجیتال است. با این حال ، گروهی از بازیکنان همیشه به نسخه های دیسک ، به ویژه برای مجموعه یا فروش مجدد وفادار هستند.
سونی هنوز به طور رسمی در مورد کنسول نسل بعدی خود (پلی استیشن 2) اظهار نظر نکرده است ، اما بسته های بسته به شرکت نشان می دهد که این کنسول همچنان به پشتیبانی از پخش کننده دیسک ادامه خواهد داد ، اما به طور جداگانه ، نه در مدل اساسی. این تصمیم می تواند تلاشی برای حفظ کاربران سنتی باشد ، در حالی که اصلی ترین راه برای به پایان رساندن دیجیتالی شدن در حال حرکت است.