یکی از بزرگترین پروژه هایی که در حال حاضر توسط یوبی سافت در حال توسعه است، Splinter Cell Remake است. با وجود شکست Skull and Bones، آینده Splinter Cell Remake روشن به نظر می رسد.
یوبی سافت در حال بازنویسی خط داستانی این عنوان کلاسیک برای مخاطبان جدید است. انتظار می رود امسال اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه به اشتراک گذاشته شود، اما یک افشاگر از مکانیزم مخفی کاری بازی آگاه شده است به گفته این شخص، بازی از فناوری Ray Tracing برای گیم پلی مخفیانه خود استفاده خواهد کرد.
این بازی دارای ویژگی های بسیار جالبی است مانند توانایی دشمنان برای شناسایی شما بر اساس انعکاس نور (مثلا در آینه)، انعکاس صدا و غیره.
افشاگر معروف Visceral فاش کرده است که Splinter Cell Remake دارای ویژگی های منحصر به فردی خواهد بود. یکی از این موارد ردیابی پرتو خواهد بود.
در حالی که استفاده از این فناوری در بازی ها موضوع جدیدی نیست، به نظر می رسد که یوبی سافت در استفاده از آن خلاقیت به خرج داده است. طبق اطلاعات منتشر شده، ray tracing عنصر اصلی مخفی کاری در بازی است.
این اطلاعات نشان می دهد که دشمنان می توانند بازیکنان را از طریق بازتاب تصویر در پنجره ها، آینه ها و غیره ببینند. این موضوع چالش جدیدی را به رویارویی با دشمنان در بازی اضافه می کند و محیط نقش مهمی در بازی Splinter Cell Remake خواهد داشت. ردیابی پرتو به بازیکنان این امکان را می دهد که به طور مشابه از محیط برای شناسایی دشمنان استفاده کنند.
Splinter Cell همیشه یکی از بهترین IP های مخفی در بازار بوده است. بنابراین استفاده از فناوری های جدید در گیم پلی تعجب آور نیست. با این حال، استفاده از این فناوری می تواند یک شمشیر دولبه باشد. رایانههای با مشخصات پایینتر برای فعال کردن ردیابی پرتو تلاش میکنند و توسعهدهنده باید تعادل خوبی بین تصاویر و عملکرد برای پیادهسازی این ویژگی در گیمپلی پیدا کند.