Toshihiro Nagashi خالق سری بازی های Yakuza معتقد است که دوران بازی های بزرگ رو به پایان است.
ناگاشی در مصاحبه ای با فامیتسو توضیح داد که اولین بازی از استودیوی اخیراً تأسیس شده او یک بازی اکشن ماجراجویی خواهد بود و همچنین خاطرنشان کرد که گستره و مقیاس بازی ها دیگر به اندازه قبل نیست. ناگاشی در این باره گفت:
من می خواهم یک بازی ایجاد کنم که لذت بخش و سرگرم کننده باشد، اما بدون مشکلات زیاد. این روزها بازی های اورجینال زیادی وجود ندارد و اگر عناوین خارجی را هم بگنجانید، تجربه همه آنها غیرممکن است. با توجه به شرایط فعلی، فکر می کنم تعداد بازی های کنسولی در زندگی یک گیمر معمولی ممکن است کمی زیاد باشد. هنوز عناوین زیادی در راه است، اما من احساس میکنم دوران فروش بازیها به اندازه کافی بزرگ شدهاند.
ناگاشی سه سال پیش استودیوی جدید خود را تأسیس کرد، اما اولین بازی تیم هنوز فاش نشده است. پس از بیان افکار خود در مورد بازی های بزرگ، ناگاشی به Famitsu گفت که در حال حاضر در تلاش است تا نقشه بازی جدید خود را محدود کند.
ما باید به زودی تولید انبوه دارایی ها و مواد بازی را آغاز کنیم، بنابراین زمان آن است که در مورد تخمین حجم نهایی برای Escape تصمیم بگیریم، اما من هنوز در تعجب هستم که آیا این پروژه واقعاً به اندازه کافی خوب است یا خیر. ما نمودار را طراحی کردیم، اما نسخه فعلی خیلی بزرگ است، تقریباً خیلی بزرگ! ابتدا علاوه بر تحقیق در مورد بازی های موجود، کار خود را با ایجاد نقشه و جاده ها و بزرگراه های نسبتا بزرگ آغاز کردیم. حالا کم کم داریم آن را کاهش می دهیم و بهترین تعادل ممکن را برای بازی پیدا می کنیم.
خبرنگار فامیتسو در پاسخ گفت که داشتن نقشه بزرگ خوب است، اما محتوا باید متراکم باشد. ناگاشی حرف او را تایید کرد و گفت:
این یک نکته کلیدی است. می توانید برای ایجاد حس تراکم آن را با عناصر خاصی پر کنید، اما تکرار همان آزمایش ها روی یک کارت بزرگ چندان مطلوب و مدرن نیست. من فکر می کنم برای ارتباط درست مقیاس نقشه با جنبه سرگرم کننده آن، طراحی نوعی جهان بینی و توضیح اینکه بازیکن به عنوان شخصیت اصلی در آن دنیا چه می کند مهم است. من احساس می کنم تقریباً زمان تصمیم گیری در مورد اندازه مناسب برای پروژه فرا رسیده است.
ناگاشی چندی پیش به VGC گفت که بازی جدید او طرفداران قدیمی یاکوزا را ناامید نخواهد کرد:
بدیهی است که ما دقیقاً همان کار را انجام نمی دهیم، اما می دانم که مردم انتظارات خاصی از من دارند. آنها می خواهند سلیقه و شخصیت من را در بازی های جدیدم ببینند. من به هوادارانم خیانت نمی کنم. من چیزی با مضامین قبلی و نزدیک به شخصیت خودم خواهم ساخت.