سباستین میتون، مدیر خلاق استودیو Arkane، میگوید که Marvel's Blade بر اساس تمام تجربیات بهدستآمده از بازیهای قبلی این استودیو، از جمله Redfall است.
به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد، آقای میتون در مورد پروژه های قبلی Arkane در وب سایت رسمی Bethesda صحبت می کند. این استودیو کار خود را با بازی اکشن Arx Fatalis در سال 2002 آغاز کرد. میتون آن را پروژه ای جسورانه می نامد که در آن اشتیاق به خلق جهان های همه جانبه ایجاد کرد.
او سپس در مورد اولین همکاری با استودیوهای دیگر در یک سری پروژه های جاه طلبانه صحبت می کند، که برخی از آنها هرگز نور روز را ندیدند. میتون از پروژه های خاصی نامی نبرد، اما قبل از اینکه Bethesda Arkane را برای ساخت Dishonored خریداری کند، استودیو با شرکت های مختلفی از جمله Ubisoft برای بازی اکشن Dark Messiah of Might و Magic و یک عنوان لغو شده در موضوع پارکور به نام LMNO و Co. Valve همکاری کرد. . در بازی لغو شده Half-Life spinoff Ravenholm همکاری کرد. در این مدت، Arkane حالت چند نفره را برای Call of Duty: World at War توسعه داد و به طراحی انیمیشن و هنری برای BioShock 2 کمک کرد. میتون در این مورد میگوید:
این تجربیات دیدگاه و رویکرد ما را در طراحی بازی های خلاقانه و نوآورانه شکل داده است. ما جادو و عمل را به روشی فیزیکی ترکیب کردیم. ما تعلیق را با پازل های خلاقانه به ارمغان می آوریم. ما عمق احساسی و روایتی تامل برانگیز را کشف کردیم. این پروژهها با هم ثابت کردهاند که داستانسرایی، گیمپلی و هنر میتوانند برای خلق جادوی نفسگیر ترکیب شوند.
سپس میتون به پروژههایی که Arkane را به یک توسعهدهنده معتبر تبدیل کردند، باز میگردد. اگرچه Redfall به طرز غم انگیزی شکست خورد و استودیوی آن، Arkane Austin، تعطیل شد، اما در پیشبرد داستان سرایی Arkane نقش بسزایی دارد.
و در نهایت، با توجه به اطلاعات اندکی درباره Marvel's Blade که در جریان جوایز بازی 2023 اعلام شد، میتون می گوید که بسیار مفتخر و هیجان زده است که تیم سازنده می خواهد ابعاد ناشناخته ای از هنر را با این بازی کشف کند Blade اعلام شد، بنابراین مایه دلگرمی است که می شنویم که همه چیز در پشت صحنه در حال پیشرفت است.
Marvel's Blade در حال حاضر توسط Arkane در حال توسعه است.