یوبی سافت در مورد فناوری اسکالر و ویژگی هایی که به بازیکنان ارائه می دهد صحبت می کند و به ابهام اندازه بازی می پردازد.
تعدادی از بازیهای یوبیسافت، مانند نسخههای جدیدتر Assassin’s Creed و Far Cry، به قدری به دلیل پیش پا افتاده بودن مورد انتقاد قرار گرفتهاند که حتی برخی افراد از اجرای آنها میترسند. بنابراین زمانی که یوبی سافت فناوری جدیدی به نام Scalar را معرفی کرد که امکان ایجاد دنیای بزرگتری را برای بازیها فراهم میکرد، برخی از مردم معتقد بودند که بازیهای بزرگتر لزوما بهتر هستند.
پاتریک باخ مسئول رهبری تیمی در استکهلم است که در حال توسعه یک اسکالر و ساخت یک عنوان جدید با استفاده از فناوری است. او در مصاحبه اخیر با Gl.biz گفت:
آیا بازی ها باید بزرگتر باشند؟ خیر آیا برخی از بازی ها از بزرگتر بودن سود خواهند برد؟ قطعا. این به بازی، هدف و سازندگان آن بستگی دارد.
در واقع، به گفته پاتریک باخ، فناوری اسکالار به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بازی های بزرگ تری بسازند و برخی از بازی ها از این ویژگی بهره خواهند برد، اما نه همه.
هیچ بخشی از یک بازی نباید با شعار “هرچه بیشتر بهتر” تبلیغ شود. این یک فناوری است و نوع بازیهایی را که میسازید تعیین نمیکند، اما قطعاً بازیهایی وجود دارند که از دنیای بزرگتر، جزئیات بیشتر و توانایی افزایش مقیاس در زمان بازی بهرهمند میشوند. به نظر من هیچ ارتباطی بین بزرگتر بودن یک بازی و بهتر یا بدتر بودن آن وجود ندارد. این بستگی به سازندگان دارد و اینکه چگونه می خواهند انرژی خود را برای رسیدن به چشم انداز خود صرف کنند.
فناوری جدید یوبی سافت یک ابزار توسعه ابری است که به گفته این شرکت توسعه بازی را سرعت می بخشد، بهره وری را افزایش می دهد و ابعادی را ایجاد می کند که قبلا هرگز امکان پذیر نبوده است، اما در عمل چگونه خواهد بود؟ ما هنوز نمی دانیم و باید منتظر نمایشی از شرکت مستقر در استکهلم این شرکت باشیم.
او اضافه کرد که Scalar موتور جدیدی مانند Unreal Engine نیست که یوبی سافت مانند Epic Games مجوز آن را صادر کرده است.
کاش می توانستیم [نتیجهی کار را] به شما نشان می دهد، اما در حال حاضر امکان پذیر نیست. همچنین، نمیخواهیم شما از صحبتهای ما نتیجه بگیرید که ما این فناوری را داریم و دیگران ندارند. ما قرار نیست چیزی بفروشیم و فقط در مورد پروژه های آینده خود صحبت می کنیم. ما نمی خواهیم بازیکنان یا شرکت های دیگر این فناوری را بخرند و فقط به آنچه در آینده رخ خواهد داد اشاره می کنیم.
تیم های یوبی سافت در مالم (Ubisoft Massive)، هلسینکی (Ubisoft Redlynx)، بخارست و کیف نیز پروژه هایی با استفاده از فناوری اسکالر در دست ساخت دارند که در آینده فاش خواهند شد.