یک گزارش جدید ادعا می کند که اطلاعات مربوط به رویداد اخیر State of Play توسط یک کارمند YouTube در ازای پول فروخته شده است.
هفته گذشته، گزارشی حاکی از آن بود که یوتیوب پس از افشای حجم فزاینده ای از اطلاعات در مورد بازی های ویدیویی قبل از انتشار تریلرها، تحقیقات داخلی را آغاز کرده است. از آن زمان، دو گزارش دیگر منتشر شده است که نشان می دهد مشکل بسیار جدی تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.
گزارش جدیدی از 404Media نشان می دهد که یک پیمانکار گوگل از دسترسی ادمین برای افشای اطلاعیه های نینتندو قبل از اعلام رسمی استفاده کرده است. علاوه بر این، تام هندرسون از Insider Gaming فاش کرد که هفته گذشته و در عرض چند ساعت پس از اعلام تاریخ ایالت سونی، حداقل چهار نفر با او تماس گرفتند و لیست کاملی از بازیهایی که قرار بود در رویدادی که به او اعلام کرده بودند حضور داشته باشند. بنا بر گزارش ها، شخصی که با او تماس گرفته بود به هندرسون گفته بود که لیست State of Play را به مبلغ ناچیزی سه رقمی فروخته اند.
به گفته هندرسون، یوتیوب و گوگل از این مشکل آگاه هستند، اما نتوانسته اند آن را حل کنند. با توجه به زمانهای پردازش YouTube، شرکتها توانایی آپلود تریلر در آخرین لحظه را ندارند. همچنین باید فعالیت های بازاریابی خود را خیلی زودتر شروع کنند. شاید مشکلکنندهترین بخش این دو گزارش جدید این باشد که پیمانکاران گوگل و یوتیوب علاوه بر کارمندان به اطلاعات خصوصی نیز دسترسی دارند.