تعدادی از کاربران کنسول پلی استیشن 4 در روزهای اخیر به روزرسانی عجیب و نگران کننده در رابط دستگاه خود اعلام کرده اند. این بروزرسانی به این معنی است که نماد بازی که کاربران را خریداری نکرده است کاملاً شبیه به یک بازی نصب شده در منوی اصلی کنسول است که به دلیل احتمال هک کردن حساب آنها ، برخی از بازیکنان را ترسیده است.

در طول هفته گذشته ، گزارش های بسیاری توسط صاحبان کنسول پلی استیشن 4 در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان دهنده تغییر غیر منتظره در منوی اصلی کنسول آن است. پس از روشن کردن دستگاه ، این کاربران با نماد بازی جدیدی که هرگز خریداری نکرده اند یا بارگیری نکرده اند ، مواجه شدند و این نگرانی ها را در مورد هک کردن حساب PlayStation (PSN) ایجاد کرد. اما حقیقت چیز دیگری است.
طبق گزارش ها و تصاویر ، این نمادهای جدید با نماد یک بازی واقعی که روی کنسول نصب نشده اند متفاوت است و حتی یک دکمه شروع نیز دارند. این کاربران در ابتدا گیج شده است ، اما مشخص می شود که این بازی با کلیک روی این دکمه اجرا نمی شود. کاربر به طور مستقیم به صفحه خرید بازی در فروشگاه PSS هدایت می شود. در واقع ، این یک اعلامیه هوشمند و جذاب است که یک بازی دارد.
اگرچه به نظر نمی رسد که این تغییر برای همه کاربران پلی استیشن 2 آورده شده است ، اما تعداد گزارش ها به حدی است که نمی توان آن را به عنوان یک چیز در نظر گرفت. این اولین بار نیست که سونی سیستم های تبلیغاتی ناخواسته را روی کنسول های خود آزمایش کرده است. سال گذشته ، تبلیغات ارائه شده در منوی اصلی پلی استیشن 2 نیز انتقاد شدیدی از کاربران دریافت کرد و سونی در آن زمان آن را به عنوان یک اشکال نرم افزاری واجد شرایط کرد. شکایتی که به دلیل تمرین موقت همان مشکل در اوایل سال جاری مورد قبول بسیاری قرار نگرفته است.
ظهور این اطلاعیه های مداخله گر در پلی استیشن 4 گمانه زنی ها را تقویت می کند که سونی در حال آزمایش یک استراتژی تبلیغاتی جدید و تهاجمی تر است. برخی از تحلیلگران معتقدند که این آزمایشات می تواند مقدمه ای برای اجرای یک سیستم تبلیغاتی کامل تر در کنسول های آینده شرکت از جمله پلی استیشن 2 باشد.