به گفته مدیرعامل EPIC Games ، مشکلات متداول در عملکرد موتور موتور Unreal 5 با فرآیند توسعه و بهینه سازی تجهیزات سطح پایین در مراحل پایانی مرتبط است.

تیم Seeen ، مدیرعامل Epic Games ، در مصاحبه ای با مجله کره ای در جشنواره سالانه Unrare Fest 2025 در مورد مشکلات عملکرد و بهینه سازی موتور Enreal Engine 5 صحبت کرد. این دلیل اصلی عملکرد ضعیف بازی های انجام شده با موتور به عنوان فرآیند توسعه و سلسله مراتب مراحل توسعه است. ظاهراً بسیاری از توسعه دهندگان بازی با تجهیزات سطح بالا و بهینه سازی بهینه سازی و تست برای سطوح پایین تر از مراحل توسعه نهایی را آغاز کرده اند. سوینی گفت:
بهینه سازی کار آسانی نیست و باید در مراحل اول فرآیند توسعه انجام شود. حماسه این مشکل را حل می کند. اولین قدم بهبود پشتیبانی از موتور غیر واقعی موتور 5 و اضافه کردن ویژگی های اتوماتیک به دستگاه های مختلف است تا توسعه آن آسان تر و آسان تر شود. مرحله دوم بهبود مهارت های توسعه دهندگان با ارائه آموزش تخصصی و آگاهی از نیاز به بهینه سازی زودهنگام در فرایند توسعه است.
سوئینی در پایان تأکید کرد که بازی ها از ده سال گذشته پیچیده تر می شوند ، دیگر مشکلات بهینه سازی در سطح موتور قابل حل نیست. در نتیجه ، توسعه دهندگان بازی و توسعه دهندگان موتور باید برای حل این گسل ها با هم کار کنند.