بازپرداخت یک بازی در فروشگاه پلی استیشن همیشه یک روند دشوار بوده است که زمان می برد و این روند به طور کلی بدون هیچ دلیلی گسترش یافته است و در بسیاری موارد ، این امر در ازای بازیکنان به پایان نمی رسد. با این حال ، سونی سرانجام روند بازپرداخت بازی را آسان تر و کارآمدتر کرد.

سونی گزینه بازپرداخت فروشگاه پلی استیشن را اضافه کرد. البته این درخواست فقط از طریق وب سایت PlayStation Store یا برنامه PS قابل انجام است. در هر دو ، برنامه PS بسیار سریعتر است و دستورالعمل های زیر برای برنامه PS ارائه شده است.
موارد زیر این است:
- برنامه PS را باز کنید (اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه برنامه را دارید) و به بخش فروشگاه PS دسترسی پیدا کنید.
- دکمه منوی PlayStation Store را در گوشه سمت راست بالای صفحه فشار دهید (دکمه ای که مانند سه خط افقی به نظر می رسد).
- گزینه تاریخ معامله را انتخاب کنید. این معمولاً آخرین گزینه منو است.
- هر خرید را انتخاب کنید ، سپس بازپرداخت درخواست را انتخاب کنید.

بدیهی است ، خرید مانند موارد فوق که واجد شرایط بازپرداخت نیست ، زیرا از زمان خرید و بازی گذشته برای مدت طولانی بارگیری شده است. با این حال ، همان صفحه ای است که بازیکنان هنگام ورود خواهند دید. صفحه ای که گزینه بازپرداخت را ارائه می دهد و دیگر نیازی به طی کردن یک روند طولانی از طریق ربات نخواهد داشت.
برای کاربرانی که برنامه PS را ندارند ، روند بازپرداخت در وب سایت PlayStation Store تقریباً مشابه است. به سادگی حساب خود را وارد کنید ، به بخش تنظیمات حساب بروید ، معامله تاریخی را در ستون سمت چپ انتخاب کنید ، سپس یک خرید واجد شرایط را برای بازپرداخت انتخاب کنید. کمی بیشتر است ، زیرا ممکن است مجبور شوید نمایه را زیر سوال ببرید.
به نظر می رسد این تغییرات شروع اعلام رسمی سونی برای بهبود تجربه کاربر در فروشگاه پلی استیشن است. ویژگی های جدید شامل پشتیبانی Apple Pay ، خریدهای تأیید شده و همچنین برچسب های دسترسی در فروشگاه PS5 است.