پلی استیشن و Xbox اخیراً تنظیم قدرت قابل توجهی را تجربه کرده اند. در آخرین تصمیم خود ، Xbox هزاران توسعه دهنده را رد کرده است ، در حالی که PlayStation در ابتدای سال امواج تنظیم انرژی و استودیو را از مشاغل اصلی خود دیده است.

در طول نسل فعلی ، بازی های مختلف توسط دو غول غول پیکر لغو شده است ، اما طبق گفته Tech4Gamers ، پلی استیشن تاکنون در صدر قرار دارد. غول بازی ژاپنی دو برابر Xbox لغو شده است.
بسیاری از بازی هایی که توسط PlayStation لنگر انداخته شده مستقیم با جاه طلبی های ناموفق شرکت در زمینه خدمات زنده مرتبط هستند ، اما این غول نیز در یک مسابقه واحد چندین پروژه را لغو کرده است.
این لغو شده شامل پروژه های اصلی استودیو مانند Bungie ، Bend Studio ، Naughty Dog و BluePoint است. در همین حال ، استودیوهای شریک مانند بازی های انحرافی نیز تحت تأثیر تنظیم انرژی قرار گرفتند و پروژه های آنها دستگیر شد. در زیر لیستی از بازی هایی است که پلی استیشن از ابتدای این نسل لغو کرده است:
- آخرین 2 عامل ایالات متحده
- بازی بازیابی Bungie Studios
- بازی فلزی پیچ خورده
- IP جدید از استودیوهای Deviation Games
- IP جدید از استودیوی استودیوی لندن
- مرد عنکبوتی: وب عالی
- پروژه خدمات بر اساس جنگ خدا
- پروژه خدمات استودیویی Bend
- روزهای 2
- پروژه مشترک بن و سگ شیطان (که باید 5 مورد ناشناخته باشد)
گزارش ها در دو پروژه اخیر اخیراً از طریق مشخصات LinkedIn یکی از توسعه دهندگان Bend Studios فاش شده است. طبق تجربه وی ، استودیو پس از انتشار بازی روز سه بازی را لغو کرد که یکی از آنها ادامه بود.
از طرف Xbox ، بیشتر بازی های لغو شده در ماه های اخیر بوده است. علاوه بر بازی ادیسه استودیوی Blizzard Studios ، که اندکی پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن Blazard از مایکروسافت لغو شد ، این غول همچنین چهار بازی دیگر را لغو کرد. لیست کامل در زیر آمده است:
- تاریکی کامل
- قاچاق استودیوهای بهمن را بازی کنید
- بازی Everwild از استودیوهای نادر
- بازی MMORPG از استودیوهای آنلاین Zenimax رونمایی کرد
- ادیسه را از Blizzard Studios بازی کنید
بنابراین ، پلی استیشن یک بازی در دیسک خود لغو شده است ، در حالی که برای Xbox 2 است.
همانطور که در بالا ذکر شد ، دو مارک اصلی بازی استودیوهای زیادی را بسته اند. در Xbox ، استودیوهایی مانند Arkane Austin و Tango GameWorks سال گذشته بسته شدند. از طرف دیگر ، پلی استیشن تیم های بسته مانند ژاپن استودیو ، پیکسلوپوس و استودیوهای Firewalk را بسته است. با این وجود به خاطر داشته باشید که این آمار مدت و منابع اختصاص داده شده به توسعه هر عنوان را در نظر نمی گیرد ، زیرا جزئیات خاص تاکنون به طور رسمی منتشر نشده است.

