ایلان ماسک هدف جسورانهای در تسلا برای فروش ۲۰ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است. این موضوع، یکی از اولویتهای اصلی در وعده رشد این شرکت به سهامداران است. علاوه بر این، این شرکت همچنین قول داده است که دسترسی به انرژی پایدار را افزایش دهد. در صورت تحقق، تسلا دو برابر بزرگترین خودروساز تاریخ خواهد بود. یعنی با ۲۰ میلیون خودرو تولید شده، تسلا تقریبا ۲۰ درصد از بازار جهانی خودرو را در اختیار خواهد گرفت.
اینکه آیا تسلا در مواجهه با کمبود قطعات اخیر و رکود اقتصادی به هدف خود خواهد رسید یا نه، سوال مهمی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا، این شرکت نسبتا نوپای خود را به سمت توسعه بیتشر هدایت میکند، بطوری که هیچ مدیر شرکت خودروسازی دیگری نمیتوانست حتی رویای آن را ببیند. با این حال، گسترش و توسعه این موضوع به هیچ وجه آسان نیست. این شرکت با موانع زیادی روبرو است که میتواند رشد آن را متوقف کند و یا حتی آن را از مسیر خارج کند.
غول تولید خودروهای الکتریکی آمریکایی، یعنی تسلا را میتوان چهره شاخص تولید خودروهای الکتریکی در سطح جهان دانست. این شرکت حتی در بازارهای خارج از ایالات متحده و آمریکای شمالی نیز بسیار خوب عمل میکند. تسلا در حال حاضر سالانه میلیونها خودروی الکتریکی هوشمند میفروشد. با این حال، این شرکت اهداف بزرگی برای سالهای آینده دارد.
با این حال، امسال، تولید و عرضه خودروهای الکتریکی تسلا تنها ۱.۵ میلیون دستگاه است. این بدان معناست که تسلا برای دستیابی به این هدف، باید ۱۳ برابر حجم تولید سالانه فعلی خود را تا سال ۲۰۳۰ عرضه کند. این رشد تصاعدی بسیار زیاد است و این شرکت برای این موضوع مهم باید صدها میلیارد دلار را پرداخت کند. مایکل تریسی، کارشناس تولید در مجموعه Agile Group، با اشاره به تلاش گسترده ایالات متحده برای ساخت بمب اتمی، گفت که من فکر میکنم که این تصمیم تسلا معادل پروژه منهتن در جنگ جهانی دوم است (نام رمز برنامه تسلیحات هستهای ایالات متحده، پروژه منهتن بود).
تحریریه ICTNN شبکه خبری