معاون اول رئیس جمهور ، با تأکید بر اهمیت انتشار و دسترسی رایگان به اطلاعات ، تأکید کرد: دسترسی رایگان به اطلاعات به اطلاعات یک حق طبیعی و انسانی است ، اما گاهی اوقات اطلاعات تأخیر به داده ها یا اطلاعاتی تبدیل می شود که با مکانیسم این دولت بهبود می یابد ، اما باید اقدامات اضافی انجام شود.
به گفته ICTNN ، محمد رضا آیرف روز شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی مشاغل اجرایی در دولت چهاردهم گفت ، با اشاره به روابط بسیار خوب دولت با سایر نیروهای و همچنین برگزاری جلسات مختلف و سطح قضایی مشترک از جمله قضایی ، افزود: دولت با روابط قضایی و قضایی ، از جمله دادگستری ، گفت. یک آژانس اداری یا بازرسی وجود داشت که پس از مذاکرات ، متوجه شدیم که بخش حقوقی دستگاه در دادگاه حضور ندارد و قاضی دستور داده است و گزارش ها به بازرسی عمومی ارسال شده است ، اما بخش حقوقی فعال نبود.
وی خاطرنشان کرد: قبل از ارسال پرونده به دادگاه و شکایت شکایت ، سؤالات در بخش های حقوقی باید مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد و با توجه به رابطه خوب دولت با قدرت قضایی ، برداشت های مختلف از یک قانون باید با همکاری حل شود.
Aref همچنین بر اهمیت موقعیت خدمات حقوقی و خدمات حقوقی در بدنه دولت و وزارتخانه ها تأکید کرد و تأکید کرد: خدمات حقوقی تحت نظارت رئیس دستگاه و وزارت ضروری است و حل شورای اداری برای نظارت بر رئیس دستگاه کافی است.
معاون اول رئیس جمهور همچنین در مورد جدایی بخش حقوقی امور پارلمانی در دستگاه تأکید کرد: جدایی بخش حقوقی پارلمان به دلیل اختلاف در اقداماتی که ما محدودیت هایی در مورد تعداد ادارات وزارتخانه ها داریم ، ضروری است ، اما در آژانس های اصلی ، این جدایی امکان پذیر است و وضعیت حقوقی برطرف خواهد شد.
آرف گفت: وزرا معتقدند که تعداد سؤالات و شاخص های مجمع مشورتی اسلامی بیش از دوره گذشته بیشتر از دوره قبلی است که این امر به دلیل عدم روابط نزدیک و تعامل امور حقوقی و پارلمان مجمع مشورتی اسلامی است ، اما اگر بخش حقوقی و پارلمان جدی تر باشد. دستگاه ها برطرف می شوند.
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که بخشی از مشکلات به دلیل عدم توجه به قانون است و تأیید می کند که اساس قوانین و تهیه پروژه اولیه بخش قانونی دستگاه ها است ، و به مراحل بعدی این بندها و این مواد پروژه قانون را تغییر نمی دهد ، که این بستگی به کیفیت پروژه دارد که گاهی اوقات تغییرات در دولت است.
این عارف به تفسیرهای یک قانون توسط یک متخصص توسط یک متخصص توسط یک متخصص در مورد سایر مشکلات و مشکلات بخش حقوقی کشور اشاره کرد: اگر یک بخش و یک دستگاه بر اساس نظر خود در مورد دولت و قانون عمل کنند ، این برداشت های غیر ضروری منجر به غیرقانونی بودن و اقدامات پارامت می شود و قانون یک قانون و یک قانون خواهد بود و اگر متخصص بتواند پاسخ دهد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: قوانین و لوایح باید با سادگی ، محبوب و برای درک عموم پیروی کنند: لوایح باید حداقل ساده و درک عموم مردم باشد به طوری که دو تفسیر متفاوت دارای تفسیرهای متفاوتی هستند که دارای تفسیرهای مختلفی هستند که توسط شورای فرصت و مجمع مشورتی اسلامی ارائه شده است.
آرف با اشاره به تلاشهای جدی مجمع مشورتی اسلامی و معاون رئیس جمهور امور حقوقی در دولت چهاردهم برای رعایت قوانین ، تأکید کرد: برای یک موضوع خاص باید دو قانون متفاوت وجود داشته باشد.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد که نیاز به نوشتن قوانین در زمینه فضای مجازی: ما کارهای زیادی برای انجام قوانین فضای مجازی انجام ندادیم و ما نتوانستیم فناوری های لازم را در فضای مجازی ، به ویژه در بحث امنیت سایبری توسعه دهیم. این برای دولت و قانون گذاران مهم است ، که کاملاً متفاوت از کاغذ و فضای کلاسیک است ، و قوانین سنتی را نمی توان در فضای مجازی گسترش داد و از برخی از اشتباهات آن جلوگیری کرد. این کشور به قوانین واضح و قانع کننده در فضای مجازی نیاز دارد.
آرف با پرداختن به خدمات حقوقی دولت و آژانس ها ، تأکید کرد که خدمات حقوقی نیز دارای تخصص دستگاه ها هستند و عملکرد آنها نسبت به سایر طرفهای یک دستگاه است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نام سال جاری توسط رئیس عالی ، تأکید کرد: تولید و سرمایه گذاری دو چالش مهم در قانون برنامه هفتم است که یک استراتژی عالی و بودجه سالانه است ، کاهش سالانه قانون برنامه و نام سال کاهش سالانه سیاست های عمومی به عنوان یک حق است.
آرف گفته است که موانع قانونی موانع مهمی برای سرمایه گذاری است ، با تأکید: لغو موانع قانونی برای سرمایه گذاری وظیفه بخش های حقوقی آژانس ها و وزارتخانه ها است زیرا سرمایه گذاری و نحوه تعامل با سرمایه نیاز به اعتماد به نفس دارد و از طرف دیگر برخی از موانع تولید.
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که بخش های حقوقی راه از بین بردن موانع برای دولت و تعامل با دولت را نشان می دهد و گفت: “ما قانون استخدام سرمایه را در طول سال 6 نوشتیم و در آن زمان توسط وزارت امور اقتصادی و امور مالی مطرح شدیم تا موانع سرمایه گذاران را پس بگیریم ، اما ما قانون را تغییر نداده ایم.
با اشاره به دارایی های افراد در سطح ملی و همچنین ایرانیان در خارج از کشور و سرمایه گذاری های خارجی ، آرف تأکید کرد: اگر قوانین ، معیارها و مقررات شفاف نباشند ، این وجوه در این مورد جاری نمی شود و ما طعم و مزه ای نداریم که به سرمایه گذار اعتماد نداشته باشد.
سپس آرک توصیه های بخش های حقوقی را توضیح داد و اظهار داشت: “آژانس های حقوقی نقش استراتژیک در تحقق حاکمیت خوب ، واکنشی و باهوش دارند که می تواند به دستگاه ها و خدمات حقوقی مشاوران حقوقی دولت و آژانس ها کمک کند.”
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که نیاز به تبدیل سیستم حقوقی سنتی و کلاسیک ، تأیید کرد که باید با رویکرد چابکی ، تسهیل و بوروکراسی انجام شود که در حال حاضر برای چندین ماه به تأخیر می افتد و در کشور ما هدف از تهیه پیش نویس قانون نباید از آن جلوگیری شود. وی به لطف قوانین متوقف شد و عمل کرد زیرا کمتر از یک درصد از مجرمان و فاکتورها را پیدا می کند و اساسنامه باید هدف تسهیل را دنبال کند و مبارزه هنری حل مشکلات و کمک به سرمایه گذاران و بخش تولید است.
اصلاح قوانین برای جلوگیری از مشکلات حقوقی مدیران به دلیل وراثت گذشته ، لهجه عرفانی دیگری در خدمات حقوقی آژانس ها و وزارتخانه ها بود. در این بخش ، وی تأکید کرد: گاهی اوقات از انتشار یک مدیر فعلی جلوگیری نمی شود از پرداخت مالیات دهندگان مدیر فعلی و سایر مشکلات برای وی برطرف شود. به دنبال انسانهای مؤثر ، شهروندی از خود محروم می شود.
AREF بر تدوین سازوکارهای حقوقی برای حمایت از تولید داخلی و ممنوعیت واردات محصولات مشابه تولید شده در سطح ملی تأکید کرده است: پس از برنامه توسعه سوم در ریل های تولید و افراد پشتیبانی شده و کیفیت کالاهای ایران در دهه 1980 باعث افزایش معضل کشور و به دلیل بسته بندی نامناسب محصولات ایرانیا شد. رهبر عالی
معاون اول رئیس جمهور گفت که ما نه تنها برای تولید کالاهای ایرانی ، بلکه برای جمعیت منطقه و حتی فراتر از آن نیز تولید می کنیم ، گفت: “تولید مکانیسم های پشتیبانی و تشویق باید و همچنین تمرکز بیشتری در تحقیق و توسعه کارخانه ها و مراکز تولیدی برای افزایش کیفیت کالا و رقابت در منطقه فراهم شود.”
وی با توجه به و به روزرسانی قوانین برای پاسخ به تحولات جهانی ، گفت: در عصر اطلاعات و اطلاعات متا ، مقدار تولید اطلاعات با 5 سال گذشته قابل مقایسه نیست و قوانین باید نسبت به تحولات و نیازهای جهان حساس باشند زیرا نیازهای امروز با 5 سال گذشته متفاوت است.
آرف با تأکید بر اهمیت تقویت و هم افزایی واحدهای حقوقی آژانس ها و وزارتخانه ها ، گفت: هماهنگی و هم افزایی بین سازمان های دولتی و وزارتخانه ها نه تنها مسئولیت ، بلکه در قانون اساسی است که دولت مسئولیت مشترکی دارد که ما باید در تمام بخش ها و شرکای حقوقی در امور حقوقی دولت گسترش دهیم.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ما از ابتدای دولت جلوگیری کردیم ، ادامه داد: “آژانس های دولتی و وزارتخانه ها حق دارند قبل از به دست آوردن اداره حقوقی آژانس ها ، که باید در یک درک مشترک ، هم افزایی و مسئولیت تکامل یابد ، از یکدیگر شکایت کنند.
آرف همچنین بر اهمیت صحت در پایان قراردادهای دولتی در بخش های بین المللی تأکید کرد و گفت که برخی از مشکلات آژانس ها در دادگاه های بین المللی ناشی از نادرستی و عدم آشنایی با حقوق بین الملل بوده است و ما در این بخش ها هزینه های بالایی را درگیر کرده ایم.
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که نیاز به توانمندسازی و آموزش مدیران حقوقی: انتقال مدیر صحیح سواد و شاخص و برجسته کافی نیست و باید در همه بخش ها آموزش مداوم داشته باشد و اگر بخش های قانونی به دولت و آژانس ها توجه نکنند ، من آسیب دیدم.
Aref همچنین با تأکید بر فناوری های نوظهور و دیپلماسی قانونی در مورد قانون اظهار نظر کرده است: ما باید از همه فناوری ها استفاده کنیم و نمی توانیم از حقوق دستگاه ها با اعتقادات سنتی دفاع کنیم.
وی در ابتدای اظهارات خود ، یاد و خاطره شهدای این سرویس ، به ویژه شهید آیت الله کشو و شهید امیر عبداللهیان را گرامی داشت.
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که نیاز به هماهنگی در دولت است: هماهنگی در بخش های دولتی که با یک قانون متفاوت است بسیار مهم است و این جلسات برای هماهنگی و هم افزایی ضروری است که در ارتقاء اهداف و ارتقاء کارآیی و مدیریت قانونی و واکنشی بسیار مؤثر است.
پایان پیام
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات