شاید منحصر به فرد ترین ویژگی Wo Long مکانیزم سطح روح باشد. (Morale Ranking System) در این عنوان هم بازیکن و هم دشمنان دارای سطح روحیه هستند. اگر سطح روحیه دشمن بالاتر از شما باشد، شکست دادن او دشوارتر خواهد بود. شکست دادن دشمنان روحیه شما را افزایش می دهد و مردن آن را کاهش می دهد. سطح روحیه دشمنان نیز به برخورد آنها با بازیکن بستگی دارد. یاماگیوا می گوید که این دینامیک یکی از ارکان طراحی صحنه وو لانگ است.
فقدان نوار استقامت و مبارزات سریعتر ما را به یاد نسخه قبلی FromSoftware، Sekiro: Shadows Die Twice می اندازد، اما یاسودا و یاماگیوا می گویند که افزایش سرعت برای عنوانی که بر روی هنرهای رزمی چینی تمرکز دارد، طبیعی است. یاماگیوا همچنین می گوید که در طی فرآیند موشن کپچر از استادان این هنرهای رزمی استفاده شده است. البته این حرکات کمی دستکاری شده اند تا با اکشن فوق العاده این بازی مطابقت داشته باشد.
مبارزات Nioh بر اساس مهارت های نینجا و شمشیرزنی سامورایی بود، اما مبارزه Wo Long بر اساس هنرهای رزمی چینی است.
در تریلر جدید Wo Long، شخصیت اصلی را می بینیم که طیف وسیعی از سلاح ها مانند نیزه، شمشیر بلند و دو شمشیر را در اختیار دارد. طراحی سلاح ها و الگوی حملات آنها در مقایسه با اکشن Nioh که کمی محدودتر بود متفاوت به نظر می رسد. به گفته یاماگیوا، بیش از 10 نوع سلاح مختلف در بازی نهایی موجود خواهد بود.
رسانه IGN طی مصاحبه ای با تهیه کننده و مدیر تولید این بازی یعنی فومیهیکو یاسودا و ماساکی یاماگیوا به این موضوع پرداخته است. واضح است که بزرگترین تفاوت Wo Long با عناوین قبلی سازندگان در دنیای بازی است.
در مصاحبه اخیر با IGN، دو نفر از اعضای Team Ninja درباره تفاوتهای Wo Long: Fallen Dynasty و Nioh صحبت کردند.
بزرگترین تفاوت گیم پلی، تاکید بر سرعت است. استقامت سنج Nioh از بین رفته است، بنابراین شما دائماً در موقعیت هایی قرار می گیرید که نیاز به واکنش سریع دارند. شما این گزینه را دارید که تهاجمی تر بازی کنید، اما راه های زیادی نیز برای فرار از آسیب حملات دشمن وجود دارد.
فومیهیکو یاسودا
داستان بازی در چین میگذرد و ما توانستیم مکانهایی بزرگتر از دنیای Nioh که در ژاپن اتفاق میافتد ایجاد کنیم. حتی قلعه ها بزرگتر از قبل هستند و کاوش عمودی در دنیای بازی افزایش یافته است، زیرا شخصیت اصلی Wo Long توانایی پرش را دارد.
فومیهیکو یاسودا
یاسودا در این باره می گوید:
با بالا رفتن سطح، جادوهای جادوگری جدیدی به دست می آورید. علاوه بر این، می توانید از موجودات افسانه ای برای کمک به شما تماس بگیرید. در تریلر، پرنده ورمیلیون که یک موجود افسانه ای چینی است احضار می شود. هرچه بیشتر در بازی پیشرفت کنید، با موجودات بیشتری روبرو خواهید شد.
ماساکی یاماگیوا
اگرچه اخیرا تریلر گیم پلی بازی منتشر شده است، اما هنوز چیزهای زیادی درباره Soulsborne جدید استودیوی Team Ninja نمی دانیم. پس از ساخت دو نسخه از سری Nioh، این استودیو تصمیم گرفت مسیر جدیدی را در پیش بگیرد. اکنون تفاوت های این مسیر جدید شرح داده می شود.
Wo Long: Fallen Dynasty در سال 2023 برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری X/S و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.