شاید دلیل اینکه هوش مصنوعی نمی تواند رانندگی کند ، مسئله بسیاری از افراد است. پاسخ این سؤال باید در نوع پردازش اطلاعاتی باشد که نیازهای رانندگی و هوش مصنوعی صالح نیستند.
به گفته اینا ، در حالی که بسیاری از افراد قبل از رسیدن به سن قانونی منجر به سنین پایین می شوند ، اما هوش مصنوعی هنوز نمی تواند رانندگی کند ، اگرچه حدود 5 سال دارد.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا هوش مصنوعی نمی تواند رانندگی کند.
سنسورها در هر شرایطی به اندازه کافی خوب نیستند. قدرت پردازش مورد نیاز برای رانندگی بیشتر از آنکه سنسورها بتوانند آن را فراهم کنند ، و زمان درمان آنها می تواند کندتر از مغز انسان باشد.
این حتی در مورد استفاده از یک ابر رایانه نیز صادق است ، زیرا به عنوان مثال ، هوش مصنوعی قادر به تصمیم گیری اخلاقی نیست.
همچنین بسیاری از موانع تکنولوژیکی وجود دارد که مانع از حرکت هوش مصنوعی در جاده ها می شود.
با این حال ، بزرگترین مانع سنسورها ، فناوری یا حتی مشکلات قانونی یا اخلاقی نیست ، اما این واقعیت است که ما واقعاً نمی دانیم چگونه در هوش مصنوعی فکر کنیم.
یک مطالعه جدید توسط محققان انسان شناسی نشان داده است که گربه های هوش مصنوعی می توانند توهم آور باشند ، آنها برای انجام محاسبات اساسی در ریاضیات و اغلب در مورد استدلال آنها مفید نیستند. بنابراین ما در مورد عملکرد هوش مصنوعی چیز زیادی نمی دانیم.
مانند مغز انسان ، نظریه های زیادی در مورد عملکرد هوش مصنوعی وجود دارد.
محققان سعی کردند این کار را انجام دهند. آنها عبارت ریاضی “1 + 1” را در Chatgpt وارد کردند و شماره 1 را دریافت کردند ، که درست است ، اما وقتی از وی سؤال شد: “چگونه این جواب را گرفتید؟” هوش مصنوعی کتابچه راهنمای استاندارد را نشان داد و محققان سپس صفر به ریاضیات اضافه کردند و نتایج را ترکیب کردند و این باعث شد که چتپت اشتباه شود.
هوش مصنوعی در واقع یک کامپیوتر است و مانند هر دستگاه پیشرفته (1 و 2) به صورت دیجیتالی کار می کند و نشان دهنده جمع این جمله است. به عنوان مثال ، جمله فوق را در شکل 1 (1) + 1 (1) = 1 (1) محاسبه می کند.
بنابراین هوش مصنوعی یک کامپیوتر است و ریاضیات را به همان روش می سازد. محققان توضیح مختصری در مورد تبدیل اعداد به زبان باینری ارائه دادند تا اینکه نتیجه در بالا توضیح داده شد که از وی سؤال شد که چگونه اقدامات ریاضی را انجام دهد.
البته ، همه چیز برای هوش مصنوعی از سال 5 تغییر زیادی کرده است ، اما هنوز به این اقدام نرسیده است که هوش مصنوعی امکان رانندگی و ظرفیت برابر با انسان را فراهم می کند.
انسان شناسی یک مدل هوش مصنوعی به نام Claud را آزمایش می کند ، که مانند Chatgpt و سایر قطعات هوش مصنوعی ، شبیه به آنچه بسیاری از ما روزانه از طریق زبان طبیعی ارتباط برقرار می کنیم.
آنها دریافتند که “کلاد” اغلب یک منطق منطقی برای سازگاری با یک داستان پیش از قیمت ایجاد می کند تا شخصی را که با او تعامل دارد ، روشن کند یا برآورده کند. مشابه نحوه صحبت سیاستمداران از یک موضوع و به نظر می رسد که آنها با کسی موافق هستند ، اما در واقع نیست.
این را در رانندگی تصور کنید. با رانندگی ، ما هر دقیقه هزاران تصمیم می گیریم که به معنای واقعی کلمه می تواند نه تنها زندگی ما بلکه زندگی افراد اطراف ما را تحت تأثیر قرار دهد. ما با رانندگی از حواس پرتی ها آگاه هستیم و می دانیم که حتی چند لحظه سهل انگاری می تواند منجر به نتایج وحشتناک شود.
حال اگر اطلاعات مصنوعی داده های خطرناک را توجیه می کند یا به اندازه کافی تصمیم نمی گیرد ، آنچه را که اتفاق می افتد را در نظر بگیرید.
واقعیت این است که ، اگرچه فناوری اطلاعات هوش مصنوعی برای رسیدن به یک سطح از راننده انسانی نیاز به کارهای زیادی دارد ، اما خود مدل یادگیری باید انجام شود. هوش مصنوعی اکنون در دهه 1980 است ، اما فقط می تواند در سطح شناختی کودک عمل کند ، و ما حتی نمی دانیم چگونه این کار را انجام دهیم.
وسایل نقلیه امروزی دارای ده ها سنسور ، صدها متر سیم کشی ، سه یا چند رایانه خانگی ، اتصال بی سیم و Wi-Fi ، GPS و بسیاری از ابزارهای دیگر هستند. هیچ یک از این عناصر نمی توانند ماشین را هدایت کنند. حتی مدل هایی با فناوری نیمه اتوماتیک یا اتوماسیون نیز نیاز به توجه کامل و نظارت انسانی دارند.
ما ، انسانها ، مزیت مشخصی نسبت به هوش مصنوعی داریم ، یعنی ما با سیستم های حسی بسیار قوی متولد شدیم که در هزاران سال تکامل (تکامل) در قالب های چند بعدی کار می کنند که ما را در استفاده از آنها بسیار واجد شرایط می کند. ما مانند بسیاری از حیوانات ، ما از جمع آوری چندین ورودی و واکنش برتر هستیم.
با توسعه فن آوری های حسی ، هوش مصنوعی می تواند محرک بالاتری ایجاد کند ، اما ما نمی توانیم با خیال راحت آن را بگوییم ، زیرا هوش مصنوعی همانطور که فکر می کنیم فکر نمی کند.
هوش مصنوعی برای دانستن و یادگیری سهم خیلی مناسب نیست. این یکی از بزرگترین شاهکارهای طبیعت است ، اما تاکنون نتوانسته ایم آن را به سمت اتومبیل ها منتقل کنیم.
هوش مصنوعی نیز در تصمیم گیری سریع – گرفتن داده های ضعیف اثبات نشده است. هوش مصنوعی بصری نیست ، در حالی که ما اغلب به طور شهودی تصمیم می گیریم. این بخش بزرگی از چیزی است که ما را نه تنها به نوآوری ، بلکه برای تطبیق آن سوق می دهد.
با این حال ، خبر خوب برای طرفداران وسایل نقلیه فقط به این دلیل است که ما هوش مصنوعی را نمی فهمیم ، می تواند کارهایی را انجام دهد که انتظار نداریم. این فناوری می تواند بصری و قادر به مدیریت چندین ورودی به طور همزمان باشد. می توانید بگویید که اگر این مورد باشد ، احتمالاً این کار را در مدت زمان بسیار کوتاه تری از ما انجام می دهد ، انسان.
ما امیدواریم که حداقل تا آن زمان ، ما به هوش مصنوعی صادقانه دست یافته ایم.
پایان پیام
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات