Dying Light: Beast برخلاف نسخه دوم ، به بازیکنان اجازه نمی دهد که داستان را هدایت کنند ، اما به گفته کارگردان حق رای دادن ، تیمون Smectala ، این در واقع نیرویی برای بازی است.

Smiletala در مصاحبه با GamesRadar توضیح داد که این بار “انتخاب تاریخ” وجود نخواهد داشت:
من فکر می کنم که داستان خطی به ما امکان می دهد کنترل بیشتری بر آینده داشته باشیم و وقایع رسمی تاریخ را شناسایی کنیم. وقتی به بازیکنان حق انتخاب می دهید ، نباید واقعاً تعیین کنید که انتخاب رسمی چیست و کدام یک نیست.
اگر به بازیکنان بگویید: “این بازی به بازیکن حق انتخاب می دهد” ، شما نمی توانید نسخه رسمی خود را تحمیل کنید (…) ، باید اعتراف کنید که نسخه رسمی برای هر بازیکن متفاوت خواهد بود.
Gears 5 نیز با چنین مشکلی روبرو شد. اگر بازیکنان بین دو انتهای مختلف و بقیه تنها یکی از آنها به عنوان یک نسخه رسمی انتخاب کنند ، نیمی از تصمیم بازیکنان نادیده گرفته می شوند و کل مکانیسم معنی ندارد. Smiletala همچنین گفت:
من فکر می کنم که در آینده ، ما می خواهیم اکنون کنترل بیشتری بر داستان داشته باشیم و مسیر روایت هر بازی جدید در حال مرگ ، به خصوص که برنامه های زیادی برای آینده داریم. بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم که داستان دقیقاً همانطور که می خواهیم پیش می رود.
Dying Light: The Beast در تاریخ 9 سپتامبر برای PS5 ، Xbox Series X / S و PC منتشر می شود.