تلاش اصلی تیم سازنده این بود که بازیکن را با اشاره های کوچک در نقاط خاصی اغوا کنند و کنجکاوی او را برای درک تمام اجزای داستان برانگیزند. ما می خواستیم قبل از رفتن به یک کلیشه جدید، مخاطب را وادار کنیم تا داستان قبلی را مرتب کند.
اخیراً مشخص شد که بازی جدید سازنده Returnal در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و همچنین از انبوهی از ایده های استفاده نشده بهره خواهد برد.
Returnal اولین بازی روایی استودیو Hosmark است. درسهایی که او و سایر اعضای تیم در حین توسعه Returnal آموختند بیان کرد:
بازگشت یک پروژه جاه طلبانه بود. اگرچه رویاهای بزرگی داشتیم، اما مجبور شدیم بسیاری از ایده ها و سیستم های داستانی خود را کنار بگذاریم. لذت بردن از این ایده ها در IP جدید من را بسیار هیجان زده می کند. از آنجایی که Returnal قرار بود بر روی یک پلتفرم جدید با استفاده از یک موتور جدید ساخته شود، ما در اوایل روند توسعه بازی ایده روشنی از دامنه بالقوه بازی نداشتیم. اطلاعات مربوط به همه این موارد در طول توسعه به دست آمده است. ما اکنون تیمی داریم که علیرغم مشکلات فراوان، موفق به ساخت بازی برگشت شد تا بتوانیم بازی بعدی را با قدرت بیشتری بسازیم.
من نمی توانم در این مورد نظر بدهم، اما فکر می کنم اوایل امسال اخباری مبنی بر شروع کار تیم Hussmark روی یک IP جدید به رسانه ها درز کرد. شاید بعد از این آی پی به ماجراجویی های سلین ادامه دهیم. آینده غیر قابل پیش بینی است.
در بازی Return، جزئیات داستان با پخش کلیپ هایی که هنگام مرگ بازیکن و بازگشت به سفینه فضایی پخش می شود، آشکار می شود. بخشهای زیادی از داستان نیز در خانه در وسط محوطه اولیه بازی آشکار میشود، اما بازیکنان نیازی به ورود به خانه ندارند و به دلیل تحقیقات ناکافی میتوانند بازی را با دوری از داستان به پایان برسانند.
درس های ارزشمندی در مورد سرعت قصه گویی و سختی های آن در یک بازی فرش مانند آموختیم. کنترل این امر و غافلگیری مخاطب با حوادث تکان دهنده تاریخ، سختی های خاص خود را دارد. البته این یکی از نکات جالب بازی های خطی است; زیرا شما کنترل کامل بر همه چیز دارید. یکی از مهمترین چیزهایی که در طول توسعه Returnal آموختیم این است که این جنبه sandbox از بازی را رنگارنگتر کنیم و جنبههایی از داستان را که به پیشبرد روایت کمک میکند، با نادیده گرفتن مسائل ثانویه در اولویت قرار دهیم.
در مصاحبه ای با VGC، Eousie Korhonen، طراح روایت اصلی Housemarque، به VGC گفت که این استودیو قصد دارد از ایده ها و سیستم های روایت مبتنی بر Returnal استفاده کند اما در IP جدید خود استفاده نشده است. کورهونن گفت:
از کورهونن پرسیدیم که آیا داستان سلن به پایان رسیده است. با خنده گفت:
دو ماه پس از انتشار Returnal، استودیوی فنلاندی Hossmark توسط سونی خریداری شد. سونی در حال حاضر قصد دارد عناوین سرویس گرا خود را افزایش دهد. Kuittinen، مدیر اجرایی استودیو، سال گذشته به GQ گفت که پیوستن به سونی به Hosmark اجازه میدهد تا به ساخت بازیهای بزرگی مانند Returnal در آینده ادامه دهد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری