در گزارشی جدید، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده اعلام کرد که شرکتهای رسانههای اجتماعی حجم وسیعی از اطلاعات کاربران خود را بدون شفافیت در مورد نحوه استفاده از آن توسط سیستمهای رسانههای اجتماعی و یا امکان کنترل راه، جمعآوری، به اشتراک میگذارند و پردازش میکنند که در آن استفاده می شود. ارائه اطلاعات شخصی به کاربران
به گزارش ICTNN، در این گزارش مدیریت پلتفرم های متای این شرکت، پلتفرم بازی Tik Tok Byte Dance و پلتفرم بازی توییچ آمازون و سایر پلتفرم ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و به این نتیجه رسید که متأسفانه سیاست های مدیریت و نگهداری داده ها در بسیاری از شرکت ها ناکافی است.
یوتیوب، شبکه اجتماعی ایکس، اسنپ، دیسکورد و ردیت نیز در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند، اما یافتههای گزارش ناشناس بود و شرکتهای خاصی را فاش نکرد. یوتیوب متعلق به گوگل است.
پلتفرم ارتباطی Discord گفت که این گزارش مدل های تجاری بسیار متفاوتی را گرد هم آورده است و در زمان مطالعه، Discord تبلیغاتی ارائه نکرده است.
سخنگوی «ایکس» همچنین اعلام کرد که این گزارش بر اساس روشهای فعالیت از سال ۲۰۲۰ که این سایت با نام «توئیتر» شناخته میشد و از آن زمان تاکنون «ایکس» روشهای ذکر شده را بهبود بخشیده است. این پلتفرم حریم خصوصی دادههای کاربر را جدی میگیرد و تضمین میکند که کاربران از نحوه اشتراکگذاری دادههایشان در پلتفرم و نحوه استفاده از آن آگاه هستند، در حالی که به کاربران اجازه میدهد جمعآوری دادهها را از حسابهای خود محدود کنند.
کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده اعلام کرده است که شرکت های رسانه های اجتماعی داده های کاربران را از طریق فناوری های ردیابی مورد استفاده در تبلیغات آنلاین و با خرید اطلاعات از کارگزاران داده و سایر روش ها جمع آوری می کنند.
حفظ حریم خصوصی داده ها به ویژه برای کودکان و نوجوانان موضوع مهمی است. مجلس نمایندگان ایالات متحده در حال بررسی لوایحی است که در ماه ژوئیه توسط سنا تصویب شده است که هدف آن رسیدگی به اثرات رسانه های اجتماعی بر کاربران جوان است. شرکت متا نیز اخیراً حساب های کاربری نوجوانان را معرفی کرده است که شامل کنترل های پیشرفته والدین است.
در همین حال، شرکت های بزرگ فناوری در حال تلاش برای به دست آوردن منابع داده برای آموزش فناوری های نوظهور هوش مصنوعی خود هستند. تراکنش های داده به ندرت فاش می شوند و اغلب حاوی محتوای خصوصی هستند که در پشت دیوارهای پرداخت و صفحه ورود به سیستم قفل شده اند. بدون اطلاع یا بدون اطلاع کاربرانی که آن را ارسال کرده اند.
بیشتر شرکتهایی که کمیسیون تجارت فدرال بررسی میکرد، علاوه بر جمعآوری دادههایی درباره نحوه تعامل کاربران با خدماتشان، سن و جنسیت کاربران را بر اساس اطلاعات دیگر جمعآوری یا حدس زدند. به گفته رگولاتور ایالات متحده، برخی نیز اطلاعات مربوط به درآمد، تحصیلات و وضعیت خانوادگی کاربران را جمع آوری کردند. شرکتها در حال جمعآوری دادهها در مورد افرادی بودند که از خدمات آنها استفاده نمیکردند، و برخی از این کاربران قادر به شناسایی همه روشهای جمعآوری و استفاده از دادهها نبودند.
بر اساس گزارش رویترز، گروه های صنعت تبلیغات از این گزارش انتقاد کردند و ادعا کردند که مصرف کنندگان ارزش خدمات پشتیبانی شده از تبلیغات را می دانند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات