کمی رقابت دوستانه هرگز به کسی آسیب نمی رساند، درست است؟ به نظر می رسد یوبی سافت در مورد رقیب محبوب و پرفروش خود، Rockstar Games، همه چیز را اینگونه می بیند.
در کنفرانس مالی اخیر یوبی سافت، مدیر عامل این شرکت، ایو گیلموت، در مورد پتانسیل بازار کلی بازی های ویدیویی در زمان عرضه GTA 6 صحبت کرد.
ممکن است فکر کنید که عرضه عنوانی به بزرگی Grand Theft Auto جدید، موج هایی در سراسر صنعت ایجاد می کند و به فروش بازی های دیگر لطمه می زند. به گفته Guillemot، ظاهراً چنین نیست.
چیزی که معمولاً هنگام عرضه یک GTA جدید می بینیم این است که افراد بیشتری برای خرید بازی به بازارهای دیجیتال و فیزیکی هجوم می آورند، بنابراین، به طور کلی، این یک رویداد مثبت تلقی می شود.
وقتی صحبت های آقای گیمو را در نظر بگیرید، منطقی است. گیمرها شاهد عرضه یک بازی اکشن ماجراجویی عالی هستند و شروع به جستجوی چیزی مشابه برای ارضای هوس ایجاد شده توسط آن می کنند، به خصوص اگر قادر به پرداخت هزینه برای بازی عالی که در آن هستند نباشند. باید عناوین مشابه دیگری را پیدا کنند. قیمت و سبک مشابه
Guillemot ادامه داد که آمار فروش تاریخی ادعاهای او را تایید می کند و یوبی سافت معمولاً شاهد افزایش فروش در حوالی انتشار یک GTA جدید است. به عنوان مثال، Assassin's Creed: Black Flag در سال 2013 زمانی که یک ماه پس از GTA V منتشر شد، رکورد فروش را تجربه کرد و نشان داد که بازیکنان در حال پایان دادن به یک ماجراجویی بزرگ هستند و میخواهند آن را با ماجراجویی دیگری دنبال کنند.
علاوه بر این، حتی زمانی که GTA V برای PS5 و Xbox Series X منتشر شد، دیگر عناوین Ubisoft افزایش قابل توجهی در فروش داشتند.
مشخص نیست که آیا یوبی سافت در سال 2025، زمانی که GTA VI قرار است راه اندازی شود، مستقیماً با Rockstar Games رقابت خواهد کرد یا خیر، اما حتی اگر آنها چنین قمار خطرناکی را انجام ندهند، به نظر می رسد مطمئن هستند که حداقل از مزایای رقابت دوستانه بهره مند خواهند شد. سود خواهد رساند.