Digital Foundry بهترین بازی های سال 2023 را از نظر گرافیک و کیفیت بصری مشخص کرده است.
اخیراً، تیم Digital Foundry به صورت آنلاین گرد هم آمدند تا در مورد بهترین گرافیک های بازی سال 2023 بحث کنند و الکس باتاگلیا، جان لینمن و الیور مکنزی موارد مورد علاقه خود را نام بردند.
چیزی که نظر من را در مورد لیست نامزدها جلب کرد این بود که هیچ گرافیک مطلقی در لیست وجود نداشت، اما در عوض بازیهایی که انتخاب شدند آنهایی بودند که هوشمندانه برای ارائه یک گیمپلی مناسب و استفاده از سختافزار (اغلب محدود) پیادهسازی شده طراحی شده بودند. روی آنها، تا بیشترین بهره را از آنها ببرید.
حس می کنم Hi-Fi Rush و Super Mario Bros. شگفتی ها نمونه های کاملی از موضوع هستند. هر دو بازی عناوین فرست پارتی بودند که با سبکی جسورانه و ثابت، محیط های رنگارنگ و تخیلی و شخصیت های پر از حرکات اغراق آمیز با تاکید بر ژست های خاص، از دیگر عناوین سال متمایز بودند.
در هر دو بازی، سبکهای گرافیکی و انیمیشن انتخابشده از کنترلهای واکنشگرا و دنیایی زنده و نفسگیر استفاده میکنند که به اعمال شما واکنش نشان میدهد (خواه واکنشهای دشمنان و گلها در Super Mario Bros. Wonder یا دنیای آرام Hi-Fi Rush). گیم پلی بازی به زیبایی
علیرغم انتشار بر روی دو تا از محدودترین پلتفرمهای موجود (Xbox Series S و Nintendo Switch)، هر دو بازی به اهداف عملکردی خود دست یافتند و گیمپلی سازگار و سازگار را به گونهای ارائه کردند که بسیاری از نسخههای کنسولی دیگر در سال 2023 نتوانستند. با آن (به خصوص در نینتندو سوییچ، که شاهد تعدادی از انتشارات شاید بیش از حد جاه طلبانه در سال جاری بوده است).
مهمتر از آن، هر دوی این عناوین بدون اتکا به تکنیک های بازسازی تصویر برای مقابله با وضوح پایه پایین، به این مهم دست یافتند، تکنیکی که در سال 2023 به طور گسترده در تمام پلتفرم ها مورد استفاده قرار گرفت و بسیاری از نسخه های کنسول را در وضعیت بدی قرار داد. .
Cyberpunk 2077، Avatar: Frontiers of Pandora و Alan Wake 2 سه جایگاه برتر در لیست Digital Foundry امسال را به خود اختصاص دادند. همه این بازیها گرافیک با کارایی بالا را با تکنیکهای واقعی ردیابی پرتو ترکیب میکنند و دو تا از سه بازی از ردیابی کامل مسیر در رایانه شخصی پشتیبانی میکنند. اساساً سیستمهای نورپردازی تقلبی را که سالها در عناوین گرانقیمت استفاده شدهاند، با یک جایگزین واقعی جایگزین میکند.
حتی در اوایل سال 2023، من انتظار ندارم که بسیاری از بازیهای AAA با ردیابی مسیر با موفقیت به روز شوند، زیرا بازسازی مسیری که در سالهای اخیر روی رایانههای شخصی دیدهایم، همچنان چالشبرانگیز است. مشکلات عملکردی بزرگ.
واضح است که توسعه دهندگان و سازندگان کارت گرافیک پیشرفت های زیادی در این زمینه داشته اند و این جای تجلیل دارد. من احساس میکنم استودیوهای بازی نیز در طراحی و استفاده از این ارتقاها بهتر شدهاند، در مقایسه با تلاشهای اولیه که اغلب فقط بهبودهای عملکردی ظریفی را ارائه میکردند.
در صورت استفاده صحیح، این تکنیکهای RT و PT میتوانند به عنوان یک ضربکننده نیرو نیز عمل کنند و به استودیوهای کوچک این امکان را میدهند که بدون نیاز به کادر فنی و هنری عظیم، یک بازی با کیفیت ارائه دهند، به عنوان مثال با حذف نیاز به نصب چراغهای دستی اضافی در یک صحنه. . برای رسیدن به ظاهر مورد نظر
ما یک نمونه عالی از این را در RoboCop: Rogue City دیدیم که از Unreal Engine 5 استفاده میکرد و شامل Lumen، Nanite و VSM (نقشههای سایه مجازی) بود تا با بودجه AA محیطهای بسیار واقعی و دقیقی ایجاد کند.
همانطور که به سال 2024 نگاه می کنیم، امیدوارم سایر توسعه دهندگان و ناشران از موفقیت ها و شکست های فنی سال 2023 درس بگیرند. به نظر من بهترین بازی های سال آنهایی بودند که تکنیک ها و فناوری های گرافیکی را عاقلانه انتخاب کردند تا در خدمت اهداف گیم پلی و عملکرد باشند. نه برعکس
هیچ یک از این تصمیمات واضح یا آسان نیستند، به خصوص در بحبوحه توسعه، اما حداقل نشانه هایی وجود دارد که استودیوها در مسیر درست حرکت می کنند. به هر حال، پایان سال 2023 مطمئناً مهارت فنی (و برتری) بیشتری نسبت به آغاز و میانه سال داشت. امیدوارم در سال آینده شاهد ادامه این روند باشیم و حتی شاید کنسول ها و سخت افزارهای گرافیکی جدید برای جذاب نگه داشتن محصولات…
نظرت راجع به آن چیست؟