شوهی یوشیدا، مدیر سابق سرگرمی های تعاملی سونی (سونی اینتراکتیو اینترتینمنت) در مصاحبه ای در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر توسعه بازی صحبت کرد.
در این مصاحبه با گاردین، از او خواسته شد تا نظر خود را در مورد نگرانی بازیسازان درباره جایگزینی نیروی انسانی در زمینههایی مانند هنرهای تجسمی، موسیقی و برنامهنویسی با هوش مصنوعی بیان کند. او در پاسخ گفت که سازندگان بازی برای بهره مندی از هوش مصنوعی باید مهارت های جدیدی را بیاموزند. پدیده ای که به گفته او در نهایت تاثیر مثبتی در پیشرفت بازی خواهد داشت.
بخشی از سخنان وی به شرح زیر است:
هوش مصنوعی یک ابزار است. کسی باید از این ابزار استفاده کند. همانطور که احتمالاً دیده اید، هوش مصنوعی توانایی ایجاد چیزهای عجیب و غریب را دارد. فقط باید نحوه استفاده از این ابزار را به خوبی بلد باشید. هوش مصنوعی اساس یادگیری را برای توسعه دهندگان بازی تغییر می دهد، اما روند توسعه در نهایت کارآمدتر می شود و افراد چیزهای بهتری خلق می کنند. اگر مردم یاد بگیرند که چگونه از این ابزار پیشرفته استفاده کنند، ممکن است دیگر نیازی به یادگیری برنامه نویسی نباشد. خلاقیت در به کارگیری آن، تعیین مسیر پیش رو و تجسم هدف اهمیت بیشتری دارد.
شوهی یوشیدا
او همچنین بعداً در مصاحبه مثالی از دنیای واقعی ارائه میکند تا نشان دهد که چگونه گروههای بازی کوچکتر از هوش مصنوعی در پروژههایی استفاده میکنند که قبلاً امکانپذیر نبود.
امروز صبح داشتم 15 طرح جدیدی که برای شرکت در مسابقه عنوان Indie ژاپنی دریافت کردیم را مرور می کردم. گرافیک فوق العاده زیبای یکی از آنها توسط گروه کوچکی از دانش آموزان ساخته شده است. آنها گفتند که از Midjourney برای بخش بصری بازی استفاده کردند. هوش مصنوعی که تصاویر هنری تولید می کند. واقعاً قابل توجه است که گروهی از جوانان موفق به خلق چنین بازی چشم نوازی شدند. در آینده، هوش مصنوعی میتواند انیمیشنها و ژستهای حرکتی جالبی بسازد و حتی اپلیکیشنهای دیباگ را ایجاد کند.
شوهی یوشیدا
در سال 1993، یک سال قبل از عرضه اولین کنسول سونی، او به پروژه پلی استیشن پیوست و مسئولیت استودیو جهانی سرگرمی رایانه ای سونی را بر عهده گرفت. یوشیدا در حال حاضر رهبری Independent Developer Initiative (SIE) سونی را بر عهده دارد که مسئول پشتیبانی از استودیوهای کوچک مستقل خارج از کشور است.