IGI Origins در دوره تاریخی جنگ سرد دهه 80 می گذرد و شما به عنوان یک مامور با اسم رمز Regent بازی می کنید که در سازمان دولتی فوق سری MI6 خدمت می کند. کشورهای درگیر در این جنگ سرد در آستانه یک جنگ تمام عیار هستند و ماموریت شما جلوگیری از آن به هر قیمتی است. مهمتر از همه، این عنوان پیش درآمدی برای اولین بازی IGI در نظر گرفته می شود و Origins را به یک نقطه شروع عالی برای تجدید فرنچایز تبدیل می کند.
داستان جالبی در مورد توسعه IGI Origins وجود دارد. ابتدا در سال 2019 این اثر هنری با یک تیزر کوتاه رونمایی شد. در آن زمان استودیو Toadman Interactive توسعه بازی را بر عهده داشت و آنتی متر گومیز نیز مسئولیت انتشار بازی را بر عهده داشت اما پس از آن تیم آنتی متر توسعه بازی را بر عهده گرفت و آنتی متر گیمز مسئولیت انتشار را بر عهده خواهد داشت. و توسعه بازی
تیراندازی های اول شخص از دهه 1990 بسیار محبوب شده اند. از آن زمان، بسیاری از زیرژانرهای محبوب مانند تیراندازی صحنه ای یا تیراندازی جنگی شروع به کار کردند، در حالی که زیرژانرهای کمتر محبوب مانند تیراندازی تاکتیکی به تدریج راه خود را پیدا کردند. یکی از بازی هایی که در دسته دوم قرار می گیرد Project IGI است که با طرفداران غیور به چیزی شبیه به یک اثر کالت تبدیل شده است. علاوه بر این، دنباله آن IGI 2 در سال 2003 منتشر شد و از آن زمان طرفداران منتظر بازی سوم بودند.
در هر صورت، امیدهای زیادی برای IGI Origins وجود دارد. تیم Antimeter به نظر می رسد درک خوبی از عوامل موفقیت بازی های قبلی داشته باشد و ما واقعا امیدواریم دنباله ای را ببینیم که این سری محبوب را بازگرداند. در حال حاضر، در ژانر تیراندازی مخفیانه به سبک سندباکس در بازار بازی های ویدیویی یک خلاء وجود دارد و IGI Origins می تواند از آن به نفع خود استفاده کند و به چیزی تبدیل شود که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کند.
اما در هر صورت، اکثر طرفداران مجذوب مبارزات بازی هستند. IGI Origins بسیار شبیه به نسخه های قبلی خود عمل می کند و گیم پلی آن حول محور یافتن راهی برای تکمیل اهداف در میان تعداد زیادی از نگهبانان و دشمنان خواهد بود. بازیکنان می توانند آزادانه هر طور که می خواهند از ماموریت ها استفاده کنند و بازی را به صورت یک حمله همه جانبه یا مخفیانه پیش ببرند.
حدود 18 سال بعد، اولین نگاه خود را به بازی بعدی با عنوان IGI Origins دیدیم. این بازی در حال حاضر توسط شرکت Antimatter Games در حال ساخت است و قصد دارد در عین ادای احترام به پیشینیان خود، دنباله ای شایسته بسازد. با توجه به انتشار قریب الوقوع این عنوان، این سوال در ذهن ایجاد می شود که IGI Origins چگونه خواهد بود؟
در ادامه از مورد قبلی، سوال عرضه بازی مطرح می شود. در حال حاضر، استودیوی Antimeter Games تاریخ دقیقی را برای انتشار تعیین نکرده است و تنها پلتفرم های تایید شده رایانه های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هستند. اگرچه قرار است این عنوان بر روی پلتفرم های نسل بعدی نیز قابل بازی باشد، اما هنوز نسخه کامل نسل بعدی آن تایید نشده است. اما با توجه به تریلر کوتاهی که منتشر شد و اطلاعات موجود در مورد بازی، به نظر می رسد که IGI Origins هنوز راه درازی در پیش دارد و عرضه آن در سال 2023 فعلاً تخمین منطقی به نظر می رسد. اما نکته بزرگ و مهم این است که با توجه به اطلاعات اندک موجود در مورد بازی و تغییر توسعه دهندگان آن در طول مسیر، می توان در صورت نیاز تاریخ انتشار آن را به سال 2024 تغییر داد.
بازی های اولیه از نظر درجه سختی بسیار سخت بودند و ادامه بدون برنامه منجر به مرگ حتمی می شد. به احتمال زیاد، Origins در همان سطح سختی قرار می گیرد، بنابراین بازیکنان از ترکیبی از اکشن و مخفی کاری در موقعیت های مختلف برای تکمیل مراحل استفاده می کنند.
طرفداران از خبر احیای IGI بسیار خوشحال هستند و مشتاقانه منتظر انتشار این شوتر sandbox هستند، اما آیا بازی می تواند موفق شود؟
Regent یک مامور بسیار آموزش دیده است و به سلاح های مختلفی دسترسی دارد. علاوه بر چاقوی ابزار، یک تپانچه با یک صدا خفه کن، یک مسلسل MP5، سلاح های تک تیرانداز و سایر سلاح های مشابه وجود خواهد داشت. هر سلاحی مزایا و معایب خود را دارد. بنابراین MP5 ممکن است صدا خفه کن داشته باشد، اما آسیب بسیار کمتری نسبت به یک تفنگ با صدای بلندتر وارد می کند. بنابراین بازیکنان باید عاقلانه سلاح خود را انتخاب کنند.
از گرافیک بازی هم نباید غافل شد. عنوان IGI Origins بسیار زیبا به نظر می رسد و مدیون طراحی بصری است. این تیم به خوبی از Unreal Engine 5 استفاده کرده است و نشان می دهد که نسخه Origins علاوه بر نورپردازی عالی، در طراحی بافت ها حتی در سناریوها و انعکاس ها و افکت های کم نور نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. بخش جالب این است که همه اینها روی سخت افزار نسل قبلی انجام شده است، که نشان دهنده درک توسعه دهنده از تغییرات ظریف و پیچیدگی های سخت افزار هدف است.
هر بازی که دارای عناصر مخفی کاری به عنوان بخشی از گیم پلی اصلی خود باشد، باید طراحی صحنه فوق العاده ای داشته باشد و به نظر می رسد که بازی Antimatter در آن مهارت دارد. البته تا زمان انتشار بازی نمی توان از کیفیت بالای آن مطمئن بود، اما با این وجود امیدوارکننده به نظر می رسد.
بازیکنانی که نسخههای قبلی این فرنچایز را تجربه کردهاند، با این پسزمینه روایی آشنایی دارند و در عین حال که امکان صحنههای درگیرکننده و سناریوهای عملیاتی را فراهم میکند، تمرکز اصلی روی موضوع اصلی بازی که پیشگیری از جنگ است، جلوهای بسیار ماندگار و داستانی متفاوت میدهد. from does این یکی از مواردی بود که در دو بازی اول مورد انتقاد قرار گرفت و به احتمال زیاد اگر Origins راه بازی های قبلی را دنبال کند، با همین مشکل دست و پنجه نرم می کند. بنابراین، اگر IGI Origins از این فرمول خارج شود و سعی کند در زمان عملیات به جای طرح و جزئیات، کمی روی شخصیت ها تأکید کند، امکان ضربه مضاعف را خواهد داشت.
حالا نوبت مراحل بازی است، بازی های Project IGI و IGI 2 دارای مراحل پراکنده با فضاهای داخلی و خارجی فراوان بودند و دور از دسترس نیست که IGI Origins نیز همین مسیر را طی کند. تریلر بازی پایگاه های نظامی عظیمی را نشان می داد که پر از موشک انداز و پادگان بود و بر هیجان انتشار آن افزوده بود. علاوه بر این، دیدیم که بازیکن از طریق جنگلها، نهرها و نردبانهایی که ورودی و خروجیهای متعددی برای هر مرحله داشتند، به این امکانات نفوذ کرد. این مشکل ارزش تکرار هر مرحله را چندین برابر می کند. علاوه بر این، نگاهی اجمالی به عینک دید در شب این شخصیت نیز داشتیم که بر تنوع ماموریت ها افزوده است.