از زمان معرفی بازی Final Fantasy 16، جزئیات زیادی درباره این عنوان منتشر شده است و در جدیدترین تریلر آن شاهد باس های غول پیکر، شخصیت های جدید و جلوه های بصری خارق العاده بودیم.
اگرچه چیزهایی برای کاوش در بازی وجود دارد، بازیکنان نیازی ندارند “انرژی خود را صرف کاوش کنند تا مبادا پیشرفت در بازی در آینده را طاقت فرسا ببینند”. احتمالاً چنین نقصی نشان می دهد که سایر بازیکنان نگران دور شدن از ماموریت های اصلی برای ارتقاء سطح نیستند. اما برای کسانی که می خواهند بازی را کامل کنند، مکان هایی برای جمع آوری منابع، دشمنان قدرتمندی به نام Elite Marks و موقعیت هایی وجود دارد که کلایو باید آنها را تکمیل کند زیرا قدرت هایش محدود است.
در مصاحبه ای با IGN، از آقای هیروشی تاکای در مورد میزان خطی بودن داستان و وجود ماموریت های فرعی اختیاری مطابق با روایت بازی پرسیده شد.
مناطق بازی اندازه های مختلفی دارند، برخی بزرگتر و برخی کوچکتر هستند، اما چندین فیلد وجود دارد که مساحتی حدود دو کیلومتر مربع است که شامل سکونتگاه ها و چیزهای دیگر است. با پیشروی در داستان بازی، با مناطق مختلفی به نام مراحل مواجه خواهید شد.
بخشی که ما آن را داستان اصلی می نامیم، روایتی غنی و گسترده است که بدون انشعاب به جلو می رود. با این حال، ماموریت های جانبی زیادی در اطراف داستان اصلی پراکنده شده اند. این مراحل فرعی به درک بهتر زمینه داستان و نشان دادن جنبه های مختلف شخصیت ها کمک می کند.
طراح داستان اصلی Final Fantasy 16 اخیراً در مورد تعداد زیاد ماموریت های جانبی و تنوع آنها صحبت کرده است.
بازی Final Fantasy 16 در تابستان 2023 برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.