اطلاعات کامل استفاده از تراکنش های خدمات الکترونیک بین دستگاه ها و آمار آنها تا پایان مهرماه 1400 در این لینک قابل مشاهده است.
این پورتال با هدف یکپارچه سازی خدمات دستگاه های دولتی و ارائه امکان دریافت درخواست های بین سازمانی بر اساس شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده است. سازمان فناوری اطلاعات ایران بهعنوان مجری این مرکز، گزارشهای دورهای لازم را در خصوص استفاده از تراکنشهای خدمات الکترونیکی بین دستگاهی و آمار آنها را از طریق سازمان خدماتملی کشور به دستگاههای اجرایی ذیربط و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال میکند. . سیستم پاس.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
دستگاه های اصلی با توجه به تعداد تراکنش ها
سازمان ثبت احوال کشور با 75 میلیون و 138 هزار درخواست که 49 درصد از کل تراکنش ها را شامل می شود، پیشرو در ارائه خدمات است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 29 درصد از 44 میلیون تراکنش را به خود اختصاص داده و وزارت بهداشت با بیش از هفت میلیون تراکنش در رتبه سوم قرار دارد.
همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با 34 میلیون درخواست رتبه اول را در بین مشتریان دارد. سامانه «دولت سیار» سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیش از 17 میلیون درخواست در رتبه دوم و پس از آن وزارت بهداشت قرار دارد.
آخرین وضعیت تسویه حساب ملی تا پایان مهرماه 1400 در جدول زیر آمده است.
تعداد کل تراکنشهای بانک ملی (GSB) در هفت ماهه نخست امسال از 930 میلیون تراکنش فراتر رفته است.
مجموع درخواستهای وارد شده به اتاق تهاتر ملی در هفت ماهه امسال از مرز 930 میلیون تراکنش گذشته است. میزان مطالبات در فروردین بیش از 102 میلیون، در اردیبهشت بیش از 133 میلیون، در ژوئن بیش از 154 میلیون، در ماه جولای بیش از 154 میلیون، در مرداد بیش از 98 میلیون، در سپتامبر بیش از 135 میلیون و در ماه اکتبر بیش از 151 میلیون است. در اداره تهاتر ملی ثبت شده است.
بیشترین درخواستی برای دریافت خدمات و استعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. ، سازمان بیمه سلامت، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان امور مالیاتی و قوه قضائیه بود که تعداد معاملات بین دستگاهی را به بیش از 151 میلیون نفر رساند.
به گزارش ICTNN، در چهاردهمین جلسه کمیسیون توسعه دولت الکترونیک مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی کشور برای تبادل اطلاعات و درخواست های الکترونیکی از درگاه ملی خدمات دولت (GSB) استفاده کنند. این درگاه که در محل تهاتر ملی وزارت ارتباطات راهاندازی شده است، سامانهای است که به جای فعالیت از طریق سرویس و شبکه الکترونیکی مجزا، بستری را برای دستگاههای اجرایی فراهم میکند تا بتوانند با یکدیگر تبادل اطلاعات و استعلام دریافت کنند. و مبادله یا دریافت خدمات دولت الکترونیک مطابق با استانداردهای عبور و مرور و ایمنی.
تحریریه ICTNN شبکه خبری