خوانساری تصریح کرد: از این اطلاعات در زمان ثبت نام خودرو یا استعلام مدارک تحصیلی و مواردی از این دست به منظور تسریع در ارائه خدمات به متقاضیان استفاده می شود.
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: اگر دنیای دانش پایه بخواهد در حوزه خدمات شکل بگیرد باید اطلاعات را دولت با کمک بخش خصوصی توانمند در اختیار متقاضیان قرار دهد تا در خدمت مردم باشد.
وی ادامه داد: این سرویس در حال حاضر توسط دو شرکت خصوصی به عنوان بستر توانمندسازی ارائه می شود و با مجوز و راهنمایی وزارت ارتباطات، اطلاعات مورد نیاز از قبیل استعلام هویت و استعلام پستی به منظور تسهیل در ارائه خدمات در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار می گیرد. خدمات به مردم
به گزارش ICTNN از سازمان فناوری اطلاعات ایران، «محمد خوانساری» در دومین همایش علم و فناوری دانشکده علوم و فناوری های نوین دانشگاه تهران با بیان این مطلب گفت: تعداد تراکنش های پورتال خدمات عمومی طی سال 1400 حدود دو میلیارد بوده است. دویست میلیون که تنها در شش ماهه نخست امسال به چهار میلیارد عدد رسیده است.
وی افزود: دولت برای ایجاد تحول در خدمات باید برنامه ریزی لازم برای دستیابی به فناوری های نوین را در دستور کار قرار دهد.