Google Alphabet در انطباق با مقررات فناوری اتحادیه اروپا، تغییراتی را در نتایج جستجو و ابزارهای جدیدی برای توسعهدهندگان برنامهها ارائه کرد تا محصولات خود را در برنامههای شخص ثالث و فروشگاههای برنامههای رقیب تبلیغ کنند.
به گزارش ICTNN، گوگل، آمازون، اپل، مایکروسافت، متا پلتفرم و بایت دنس (شرکت مادر تیک تاک) که از سوی اتحادیه اروپا به عنوان حافظان اینترنت تعیین شده اند، تا هفتم مارس فرصت دارند تا از قانون بازارهای دیجیتال پیروی کنند. .
در ژانویه، گوگل تغییراتی را اعلام کرد که فقط برای کاربران اروپایی اعمال میشود و متعاقباً در پاسخ به بازخورد قانونگذاران اتحادیه اروپا، کاربران و توسعهدهندگان اپلیکیشن، تغییراتی را در برخی از آنها اعمال کرد.
گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد که تغییرات در نتایج جستجو به این معنی است که واسطه ها و سازنده های لینک بزرگ ترافیک بیشتری دریافت خواهند کرد، در حالی که هتل ها، خطوط هوایی، خرده فروشان و رستوران ها ترافیک کمتری دریافت خواهند کرد.
کاربران باید موافقت کنند که به Google اجازه دهند داده های آنها را در محصولات و خدمات Google به اشتراک بگذارد.
توسعه دهندگان برنامه می توانند از سیستم های پرداخت جایگزین استفاده کنند و به سیستم پرداخت Google Play محدود نخواهند شد. یک برنامه جدید همچنین به آنها اجازه می دهد تا کاربران اروپایی را مستقیماً از برنامه خارج کنند تا محصولات خود را تبلیغ کنند.
بر اساس گزارش رویترز، گوگل همچنین نرمافزار انتقال داده را در اروپا راهاندازی میکند تا توسعهدهندگان اپلیکیشن بتوانند اطلاعات کاربران را به یک سرویس یا برنامه شخص ثالث انتقال دهند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات