چه یک تولید کننده محتوای جدید یا یک کهنه کار با تجربه باشید، ممکن است بخواهید بدانید کدام پلتفرم رسانه اجتماعی در سال 2024 بیشترین هزینه را دارد.
به گزارش ICTNN، شبکه های اجتماعی فقط سرگرمی و بازی نیستند و برای تولیدکنندگان محتوا می توانند دنیای پرخطری برای موفقیت یا شکست در آن باشند.
کدام شبکه اجتماعی بیشترین درآمد را دارد؟
روی کاغذ، روانترین پلتفرم رسانههای اجتماعی باید بهترین پرداخت را داشته باشد. فیسبوک و اینستاگرام از نظر درآمد دو بزرگترین پلتفرم رسانههای اجتماعی هستند، و اولی پیشتاز بود، به ویژه بین سالهای 2010 تا 2022. از آنجایی که هر دو پلتفرم از ابتدای رسانههای اجتماعی وجود داشتهاند و اکنون دو پایه اصلی متا هستند، منطقی است. که آنها بهترین پرداخت را می پردازند.
یوتیوب در رتبه سوم قرار دارد و پس از آن لینکدین، تیک تاک و اسنپ چت قرار دارند. اما فقط به این دلیل که فیس بوک و اینستاگرام سودآورترین هستند به این معنی نیست که برای تولیدکنندگان محتوا بیشترین سود را دارند. فقط به تمام آزمایش ها و سرمایه گذاری های فیسبوک و اینستاگرام فکر کنید. این نکته بدی نیست. در واقع، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای بقای خود باید تغییر کنند، به این معنی که سهم کمی نیز ممکن است به تولیدکنندگان محتوا برسد.
کدام پلتفرم رسانه اجتماعی بیشتر به تولیدکنندگان محتوا پرداخت می کند؟
بنابراین، کدام شبکه اجتماعی بیشترین درآمد را دارد؟ همه چیز بر اساس مورد به مورد است و باید به قطعات کوچکتر تقسیم شود، اما طبق تحقیقات Epidemic Seven از 1500 سازنده محتوای پولی، TikTok بهترین پلتفرم برای کسب درآمد است. در واقع، 30 درصد از افراد مورد بررسی به تیک توک اشاره کردند.
یوتیوب با 25.8 درصد از TikTok فاصله چندانی ندارد، فیسبوک با 16.5 درصد، توییتر با 13.1 درصد و اینستاگرام با 7.1 درصد قرار دارند. بنابراین، اگرچه فیسبوک و اینستاگرام بیشترین درآمد را دارند، کاربران در TikTok و YouTube درآمد بیشتری کسب میکنند.
وقتی صحبت از درآمدهای کلان می شود، یوتیوب بهترین منبع درآمد برای تولیدکنندگان محتوا است که بیش از 200000 دلار در سال درآمد دارند. شاید تعجب آور به نظر برسد، اما منبع اصلی درآمد تولیدکنندگان محتوا که کمتر از این مقدار درآمد دارند، TikTok است. علیرغم ورود دیرهنگام، این اپلیکیشن چینی تا حد زیادی تاخیر خود را در سایر پلتفرم ها جبران کرده است.
کدام پلتفرم رسانه اجتماعی بیشترین هزینه را برای بازدیدها پرداخت می کند؟
تعداد بازدید اغلب برای اندازهگیری میزان درآمد یک سازنده محتوا در رسانههای اجتماعی استفاده میشود، اما با در دسترس قرار گرفتن گزینههای پرداخت بیشتر، از جمله هدایا، حمایتهای مالی، مدلهای اشتراک و غیره، تأکید بر بازدیدها کاهش یافته است. در واقع، هیچ راه روشنی برای تعیین اینکه کدام پلتفرم رسانه اجتماعی بیشترین هزینه را برای بازدید دارد، وجود ندارد.
با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم که چهار پلتفرم اصلی رسانههای اجتماعی چقدر به تولیدکنندگان محتوا پرداخت میکنند و آیا به ازای هر بازدید پرداخت میکنند یا خیر:
TikTok: پرداخت های TikTok ثابت نیست. این پرداختها از صندوق تولیدکننده TikTok انجام میشود که بعداً با برنامه خلاق TikTok ادغام شد. در حال حاضر، تخمین زده میشود که تولیدکنندگان محتوا میتوانند پس از پیوستن به صندوق، بین ۲ تا ۴ سنت به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید TikTok دریافت کنند. پرداخت ها در TikTok به طور قابل توجهی کمتر از سایر سیستم عامل ها است.
یوتیوب: پس از کسب درآمد از یک ویدیو، یوتیوببرهای محبوب میتوانند انتظار دریافت حدود 0.018 دلار به ازای هر بازدید آگهی را داشته باشند. این به این معنی است که شما برای هر هزار بازدید از تبلیغ در ویدیوی خود حدود 18 دلار پرداخت خواهید کرد که به طور متوسط معادل 3 تا 5 دلار در هر هزار بازدید در YouTube است.
اینستاگرام: تولیدکنندگان محتوا به ازای هر بازدید در اینستاگرام پولی دریافت نمیکنند، اما میتوانید با نمایش تبلیغات در ویدیوهای خود درآمد کسب کنید. در صورت انتخاب این گزینه، 55 درصد از کل درآمد تبلیغاتی پرداختی ماهانه را دریافت خواهند کرد.
فیس بوک: پرداخت فیس بوک به ازای هر هزار بازدید قطعی نیست. برخی افراد گزارش داده اند که به ازای هر هزار بازدید 1 تا 10 دلار دریافت کرده اند.
کدام پلتفرم رسانه اجتماعی در سال 2024 سودآورترین خواهد بود؟
دانستن اینکه کدام پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای هر بازدید چقدر پرداخت میکنند و کدام یک شروع خوبی ندارند، اما کدام پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در سال ۲۰۲۴ بیشترین پرداخت را خواهند داشت؟ متاسفانه پاسخ قطعی وجود ندارد. مطمئناً تیک توک بیشترین سهم از درآمد تولیدکنندگان محتوا را تشکیل می دهد، اما این برای همه صادق نیست و ممکن است تیک توک مکان مناسبی برای محتوای شما نباشد.
به گفته Epidemic Sound، ساختار مالی هر پلتفرم متفاوت است و مسیرهای کسب درآمد متفاوتی را ارائه می دهد. کسب درآمد در شبکه های اجتماعی نباید تنها دلیل ایجاد محتوا باشد، اما طبیعتاً یک مزیت است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات