این مطالعه جمعیتشناختی سن رسانههای اجتماعی نشان میدهد که در سالهای پس از نوجوانی، هر چه سن کاربران بیشتر باشد، احتمال کمتری دارد که در رسانههای اجتماعی فعال باشند. به گفته کارشناسان، این ممکن است به این دلیل باشد که بزرگسالان جوان تمایل دارند از رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اطلاعات استفاده کنند. از سوی دیگر، نسل قدیمی تر، عموماً بدبین هستند و ترجیح می دهند برای اطلاع رسانی به رسانه های سنتی مانند تلویزیون تکیه کنند.
در سراسر جهان، افراد بین 20 تا 29 سال بزرگترین کاربران شبکه های اجتماعی هستند و گروه سنی 60+ کمترین تعداد کاربر فعال را دارد.
طبق یک مطالعه اخیر، مصرف کنندگان جهانی بین سنین 20 تا 29 سال سنگین ترین کاربران رسانه های اجتماعی هستند، دقیقاً مانند جمعیت سکولار رسانه های اجتماعی در ایالات متحده. افراد در این گروه سنی حدود یک سوم (32.2٪) از کل کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل می دهند. اکثر این کاربران را مردان تشکیل می دهند که 18.1 درصد از کل کاربران شبکه های اجتماعی در این گروه سنی را تشکیل می دهند، در حالی که این میزان برای کاربران زن که 14.1 درصد را تشکیل می دهند، 14.1 درصد است.
کاربران بین 30 تا 39 سال با 22.2 درصد دومین گروه بزرگ هستند. مانند گروه سنی جوان تر، کاربران مرد اکثریت این گروه سنی را تشکیل می دهند. از مجموع کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان، 12.1 درصد را مردان بین 30 تا 39 سال و 10.1 درصد را زنان در همان گروه سنی تشکیل می دهند.
سپس افراد 13 تا 19 ساله که 13.1 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و افراد 50 تا 59 ساله 9.8 درصد از کل کاربران رسانه های اجتماعی را تشکیل می دهند. گروه سنی با کمترین تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی 60+ سال است و تنها 8.4 درصد از کاربران جهانی به این گروه سنی تعلق دارند.
داده های تجزیه و تحلیل جمعیت رسانه های اجتماعی از کاربران جهانی در سراسر جهان نشان می دهد که سومین گروه سنی بزرگ 40 تا 49 سال است. آنها 14.4 درصد از کل کاربران فعال رسانه های اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل می دهند.
به گزارش ICTNN، نزدیک به چهار میلیارد کاربر در سراسر جهان وجود دارد و در چنین حالتی نمی توان منکر قدرت شبکه های اجتماعی در رشد یک کسب و کار شد. ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر رسانه های اجتماعی مستلزم درک جزئیات دقیق کاربران آن است. بنابراین، علاوه بر شناخت محبوبترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، با دانستن سن جمعیتی کاربران شبکههای اجتماعی، میتوان متوجه شد که این کاربران چه کسانی هستند.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
در ایالات متحده، بیشترین استفاده از رسانه های اجتماعی در بین کاربران 18 تا 29 ساله است، اما در سطح جهانی چطور؟ وب سایت Uberlo اطلاعات جمعیتی سن کاربران در رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری