بر اساس آخرین آمار رسمی، در مجموع بیش از 54 میلیون و 500 هزار ایرانی از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کرده اند.
به گزارش ICTNN، فناوری اطلاعات طی چند سال گذشته در دنیا و به تبع آن در کشور ما نقشی بی بدیل و انکارناپذیر در پیشبرد تمامی برنامه های کشور داشته است.
در دنیایی که دسترسی، استفاده حداکثری و تعمیق هوش مصنوعی به موضوعی مهم و رقابتی برای کشورها تبدیل شده است، سازمانی پیشرو مانند سازمان فناوری اطلاعات ایران نقشی اساسی در فراهم کردن بسترهای حداکثر رشد و پیشرفت در این زمینه ایفا می کند. مناطق دیگر .
به گفته کارشناسان فناوری اطلاعات، ابزاری مناسب برای سنجش میزان رضایت مردم از خدمات حضوری و آنلاین و همچنین امکان مشارکت و دریافت نظرات آنها در مورد سوالات مختلف شده است. امروزه متوجه شده ایم که هیچ تفاوتی بین اقشار مختلف جامعه از نظر دسترسی به انواع خدمات دولتی وجود ندارد و همه می توانند در تمام مناطق کشور از شرایط یکسان بهره مند شوند که نشان دهنده این است که فناوری اطلاعات ابزار مهمی است. در توسعه از عدالت اجتماعی
پنجره خدمات ملی هوشمند دولت یکی از اقداماتی است که برای تسهیل فعالیت شهروندان و رفع نیاز به تبادل کاغذ در نظر گرفته شده است. این پنجره خدمات دولتی را در حین آماده سازی و بهره برداری به صورت یکپارچه، سریع و ساده در اختیار عموم مردم قرار می دهد.
دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه های اجرایی به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت شامل اولویت ها، اصول راهنما و ضوابط سازمانی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور در سال های اخیر تهیه و ارائه شده است. به شورای اجرایی فناوری اطلاعات برای تصویب نهایی طبق قانون.
نمایشگاه ملی خدمات دولتی هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟
بر اساس آمار رسمی مسئولان، در 100 روز ابتدایی دولت چهاردهم، بیش از 42 میلیون بازدید از سامانه های دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام شده و مردم قادر به دریافت خدمات الکترونیکی هستند. ، و بیشترین تعداد بازدید. کاربران با بیش از 16 میلیون بازدید از سامانه های وزارت آموزش و پرورش و پس از آن وزارت راه و شهرسازی با بیش از 4 میلیون و وزارت تامین اجتماعی با بیش از 3 میلیون بازدید در رتبه های بعدی قرار گرفتند. .
محمد محسن صدر – معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران – با تشریح آخرین تعداد کاربران پنجره خدمات ملی هوشمند دولت گفت: بیش از 2 میلیون نفر به کاربران پنجره خدمات ملی هوشمند دولت اضافه شدند. ، یا در مجموع بیش از 54 میلیون 500. هزاران ایرانی تاکنون از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کرده اند.
پیش از این در مهرماه امسال اعلام شد که مجموع تماسهای مستقیم خدمات و سامانههای ملی و استانی در این بخش 5.7 میلیارد نفر بوده و این سامانه 53 میلیون کاربر دارد، یعنی 77 درصد خدمات دولتی از این طریق قابل دسترسی است. سیستم پنجره آماده شده و در گام بعدی و تاکنون 14 درصد از کل خدمات گامی در جهت هوشمندسازی برداشته اند که بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه پیش بینی می شود تعداد خدمات هوشمند دستگاه ها 20 درصد افزایش یابد. هر سال
گفتنی است پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یک درگاه یک مرحله ای، امکان دسترسی سریع و آسان به خدمات مختلف دولتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این سامانه با تجمیع خدمات مختلف موجب تسریع در ارائه خدمات و افزایش شفافیت امور اداری شده است. همچنین امکان ردیابی آنلاین و پرهیز از ترافیک غیر ضروری از دیگر مزایای این سامانه است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات