یک کارشناس حرکت به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال را نیاز به ترسیم نقشه راه می داند و بیان می کند: ایجاد بازار قابل قبولی در حوزه اقتصاد دیجیتال و رسیدن به ریتم خاصی در تعداد مخاطبان و آمار تراکنش ها و فروش کسب و کارهای مجازی پیشنهاد می شود در یک یا دو پلتفرم داخلی سرمایه گذاری کنید.
حمید نجف درباره راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در اقتصاد با ICTNN گفت: بخشی از بستر اصلی اقتصاد دیجیتال در شبکه های اجتماعی و بخشی دیگر در فضای مجازی است. در کشوری مثل روسیه یک نفر مخترع برنامه تلگرام می شود، در چین شبکه اجتماعی تیک توک راه اندازی می شود و در سراسر دنیا مخاطب پیدا می کند و در آمریکا حداقل 4-5 برنامه و شبکه های اجتماعی وجود دارد. مانند فیس بوک و توییتر و یک شرکت متولی است، اما در کشور ما برنامه های زیادی از جمله سروش، ایتا و بله به صورت داخلی استفاده می شود.
وی ادامه داد: در ابتدا برای دسترسی به این اپلیکیشن ها باید در کشور بین بخش خصوصی و شرکت های دولتی در یک یا دو پلتفرم اجماع ایجاد شود که کل کشور به سمت این بستر بروند. نگاه جامعه آماری و اعضای داخلی و آمار فروش تجارت و تجارت مجازی به سرعت مشخصی می رسد و بازار قابل قبولی ایجاد می شود، سپس وارد بحث اقتصاد دیجیتال در این فضا می شویم.
این کارشناس کارگری افزود: بیشتر کشورهای بزرگ دنیا ممکن است دو یا سه ایرلاین ملی برای سرمایه گذاری داشته باشند، اما در کشور ما ایرلاین های زیادی وجود دارد و برخی شرکت ها با دو هواپیما مسئولیت پشتیبانی و لجستیک را بر عهده دارند. در شبکه های اجتماعی و اقتصاد مجازی هم همینطور است. هم از نظر فروش و هم از نظر تعداد کاربر بازار قابل قبولی ایجاد کرده اند و خدمات منظمی ارائه می دهند.
نجف تصریح کرد: قطعاً در بازاری که 30 میلیون نفر جمعیت دارد، می توان بیشتر از بازاری که یک میلیون نفر جمعیت دارد، کار کرد و فعالیت یا اطلاعات اقتصادی داشت، تمرکز بر یک یا دو برنامه و افزایش آماری است. حجم این برنامه برای تقویت بازار خود است.
وی در پایان خواستار ترسیم نقشه راه در رابطه با اقتصاد دیجیتال شد و گفت: در بحث استفاده از بسترهای ملی و اقتصاد دیجیتال باید نقشه راه طراحی کنیم تا مخاطبان و بازاریابان مشمول این جریان و کار جدید شوند. فرصت ها بوجود می آیند
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات