سخنگوی متا اعلام کرد که این تغییرات از روز پنجشنبه اعمال خواهد شد و بیشتر محتوا همچنان از حساب هایی که کاربران دنبال می کنند ارائه می شود. با بهبود الگوریتم توصیه محتوا، این شرکت قصد دارد محتوای جدیدی را که نمایش می دهد در طول زمان افزایش دهد.
این رویکرد شخصی سازی شده به تیک توک کمک کرده تا تنها در چند سال به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه برسد. اگرچه کاربران TikTok یک سوم از 2.9 میلیارد کاربر فیس بوک را تشکیل می دهند، کاربران آمریکایی 29 ساعت در ماه را در TikTok صرف می کنند که تقریباً دو برابر 16 ساعتی است که در فیس بوک صرف می کنند.
رشد کاربران فیس بوک در سال های اخیر در آمریکا و اروپا متوقف شده است. TikTok که به خاطر مخاطبان جوان خود شناخته شده است، شاهد رشد قابل توجهی در تعداد کاربران و زمان صرف شده در این اپلیکیشن بوده است. فیس بوک به نوبه خود در تلاش است تا کاربران جوان تری را که مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا آن ها را “ستاره شمالی” نامیده است، جذب کند.
به گزارش ICTNN، فید اصلی فیس بوک «Home» نام خواهد داشت و مکانی برای کشف محتوای جدید در فیس بوک خواهد بود که این شبکه اجتماعی فکر می کند کاربران دوست خواهند داشت. با تغییرات جدید، تصاویر و ویدیوهای حسابهایی که کاربران دنبال میکنند و همچنین حسابهایی که دنبال نمیکنند توسط یک الگوریتم نرمافزاری بر اساس علایق کاربر انتخاب و نمایش داده میشوند.
به گزارش بلومبرگ، زاکربرگ موفقیت تیک توک را تشخیص داد و سرویس ویدیوی کوتاه Reels را به عنوان رقیب تیک توک در فیس بوک و اینستاگرام راه اندازی کرد. بخشی از استراتژی متا جذب تولیدکنندگان محتوا برای تولید ویدیوهای باکیفیت در Rails است. هدف اصلی فید جدید فیس بوک این است که با افزودن محتوای بیشتر از طیف گسترده ای از حساب های کاربری، کاربران را برای مدت طولانی تری در برنامه نگه دارد.
متا در یک پست وبلاگی گفت، تب “خانه شما” فقط برای شما شخصی سازی شده است. این سیستم هزاران سیگنال را در نظر می گیرد تا محتوایی را که برای شما مفید می داند نمایش دهد.
تیک توک که جریان اصلی آن «برای تو» نام دارد، ویدیوهای کوتاهی را به کاربران نشان می دهد. اکثر این ویدیوها از حساب های کاربری هستند که کاربران آن ها را دنبال نمی کنند، اما محتوای آنها با علایق کاربران مرتبط است.
تب جدید به نام «فید» پستهای دوستان، خانواده، صفحات و گروههایی را که کاربر دنبال میکند نشان میدهد و جدیدترین پستها در بالای صفحه قرار میگیرند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
متا پلتفرم در حال تغییر نحوه نمایش پست ها و ویدئوها در فیسبوک است تا این شبکه اجتماعی بتواند بهتر با اپلیکیشن ویدئویی تیک توک رقابت کند.