سبحانی فر تاکید کرد: اکنون به جای پاکت ها و بسته های کوچک ، بسته ها و سپرده های بزرگ در پست ارسال و دریافت می شود. در 2 سال گذشته ، با شیوع ویروس کرونا ، سرعت تغییر رویکرد پست افزایش یافته است. به دلیل نبود زیرساخت مناسب برای این کار ، پست با چالش هایی روبرو شد.
معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه مشکلات با توسعه زیرساخت های پستی برطرف شد ، افزود: قبلاً مرکز تجزیه و تحلیل ما بیشتر محدود به بسته ها و بسته های کوچک محیطی بود ، اما اکنون کامیون های بزرگ برای ارسال بسته ها به مراکز ما مراجعه می کنند. راحتی مبادلات: خرید کامیون ، افزایش ظرفیت در مراکز و افزایش 100 درصدی ناوگان شهری سرعت و کیفیت کار را افزایش داد.
مدیرعامل شرکت پست ملی تصریح کرد: اتصال ترازوهای هوشمند به سیستم پذیرش جامع ، باعث می شود کاربران ما در تعیین وزن دخالت نکنند و مراکز مکانیزه ما آن را ممیزی کنند تا در صورت بروز مشکل بتواند تفاوت این مراکز را زیر نظر داشته باشد. به جلوگیری از وزنه زدن.
سبحانی فر خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی شرکت ملی پست هوشمندسازی است که برای رسیدن به آن 4 محور را در نظر گرفته ایم و با سرعت پیش می رویم. ارسال اقلامی که در گذشته عادی بود و مردم به پیشخوان ما مراجعه می کردند ، اما با ارسال پستی هوشمند ، قطعاً زمان ارسال بسته ها کاهش می یابد و در نتیجه رضایت کاربران افزایش می یابد.
معاون وزیر ارتباطات در مورد نقش شرکت ملی پست در افزایش سهم اقتصاد دیجیتال تاکید کرد: “ما معتقدیم که پست بستر اقتصاد دیجیتال است و از شبکه مویرگی پست می توان حداکثر استفاده را کرد. پیام های مردم را ارائه کرده و واسطه ها را حفظ کند. ” بازار الکترونیکی شرکت پست (www.ebazaar-post.ir) راه اندازی شده است که از طریق آن کاربران می توانند خرید و فروش کنند. علاوه بر این ، “دهکده بازار” تا پایان ماه اکتبر برای فروش محصولات کشاورزی ، دامداری و صنایع دستی راه اندازی می شود.
وی در مورد سومین محور که شرکت ملی پست برای هوشمندسازی خود استفاده می کند ، گفت: بر اساس قانون ، دستگاه های اجرایی موظفند خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند ، اما این روند دارای قسمت فیزیکی خواهد بود. قسمت فیزیکی باید از طریق برون سپاری و دفاتر پست انجام شود. بخش هایی مانند برنامه های صدور گواهینامه ، کارت های پایان خدمت ، درخواست گذرنامه و سند مالکیت در حال حاضر از طریق خدمات پروکسی ارائه می شود. این اقدامات به کاهش فساد و دلالی کمک می کند.
سبحانی فر گفت: محور بعدی ارائه خدمات پست الکترونیکی است که به طور جدی در دستور کار ما قرار دارد و از طریق آن موافقت نامه های خوبی را با دستگاه های مختلف امضا کرده ایم. طبق تفاهم نامه ای که با ریاست جمهوری امضا شده است و تا پایان اکتبر اجرایی می شود ، مردم می توانند این مکاتبات را به جای ارسال فیزیکی مکاتبات خود به دولت از طریق پست ها به صورت الکترونیکی انجام دهند. سپس می توانند نامه را با کد رهگیری دریافت شده پیگیری کنند.
سبحانی فر با بیان اینکه همچنین تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش برای اخذ تأیید محل ثبت نام دانش آموزان از طریق پست منعقد شده است ، افزود: گرفته شده است. جلساتی در سطوح مدیریتی برگزار شده است تا بیشتر موارد سوء استفاده از طریق امضای تفاهم نامه کاهش یابد.
وی همچنین در مورد سایر شرکت های پستی گفت: امضای تفاهم نامه برای کدگذاری روستاها ، در نظر گرفتن بودجه لازم برای نامگذاری و کدگذاری برای بحث های تأیید فضایی از دیگر برنامه های شرکت پست برای هوشمندسازی است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
وی تأکید کرد: در گذشته همه سپرده ها باید به تهران می رسید و از آنجا به کل کشور تجزیه می شد که این امر زمان تعویض بسته را بیشتر می کرد. ایجاد 6 مرکز منطقه ای و 20 خط مستقیم بین استان های همجوار زمان تحویل بسته های پستی را تا حد زیادی کاهش داد.
به گزارش روز شنبه ICTNN ، “رمضانعلی سبحانی فر” مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد ، افزود: “پست تنها وسیله ارتباطی قدیمی است که در کشور.” در گذشته از نامه فقط برای ارسال و دریافت نامه استفاده می شد ، اما اکنون رویکرد پستی در سراسر جهان تغییر کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی پست با تأکید بر اینکه نصب سیستم های مکانیزه پستی نیز گامی مهم در هوشمندسازی فرایند پستی در کشور است ، افزود: راه اندازی.
سبحانی فر درباره حفاظت از امانت های مردم خاطرنشان کرد: با خرید 4000 واگن برقی و 7000 جعبه برای بسته های کوچک ، نارضایتی مردم از آسیب و تخریب بسته های ارسالی را کاهش دادیم.