شوهی یوشیدا اخیرا در مصاحبه ای در مورد نگرانی هایی که در طول ساخت بازی The Last of Us وجود داشت صحبت کرد.

Naughty Dog سه بازی اصلی و یک بازی مسابقه ای را در دوران کنسول های پلی استیشن 1 و 2 ساخت. کار این استودیو با بازی هایی مانند کراش باندیکوت، سپس جک و داکستر و سپس سه نسخه اول سری Uncharted ادامه یافت، اما تصمیم گرفتند مسیر متفاوتی را در پیش بگیرند. این استودیو به جای اینکه مسیر امن را طی کند و سری موفق خود را ادامه دهد، تصمیم گرفت تا چهارمین بازی خود را برای پلی استیشن 3، عنوانی ترسناک بقا با تم آخرالزمان به نام The Last of Us بسازد. شوهی یوشیدا اخیرا در مصاحبه ای با GameSpot گفت:
من کمی تعجب کردم زیرا Naughty Dog می خواست به جای Uncharted روی عنوان دیگری کار کند. آنها می خواستند چیزی برای بزرگسالان ایجاد کنند. البته Uncharted شامل تم های بزرگسالان نیز بود و شخصیت اصلی، نیتن دریک، صدها نفر را در هر لحظه می کشد. این بازی مانند یک فیلم بزرگ و پرهزینه بود که مخاطبان زیادی را هدف قرار می داد.
اگرچه عنوان The Last of Us تا حد زیادی مانند Uncharted درباره قتل و خشونت است، اما این بازی فضایی دلگیر و ظالمانه دارد که خشونت آن را به شدت افزایش می دهد و داستانی بسیار غنی را روایت می کند. یوشیدا توضیح داد که در آن زمان کمی نگران بود که این اثر مخاطب خاص و محدودی را هدف قرار دهد. وی افزود:
در نهایت، آنها یک بازی باورنکردنی ساختند که حتی به مجوزی بزرگتر از Uncharted تبدیل شد. تا به حال شاهد دو نسخه بسیار موفق از این سریال بوده ایم که جوایز متعددی را به دست آوردند و همچنین یک مجموعه تلویزیونی تحسین شده بر اساس آن را شاهد بوده ایم. آنقدر هیجان زده شده اند که دوباره روی یک IP جدید به نام Intergalactic کار می کنند.








































