Fumito Ueda، خالق Shadow of the Colossus، در مورد روند توسعه بازی، تاثیر ماندگار و ریشه های شگفت انگیز آن به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار بازی صحبت کرد.

اگرچه این عنوان اکنون به عنوان یک تجربه تک نفره شناخته می شود، اما Ueda فاش کرد که Shadow of the Colossus در اصل مفهومی برای یک بازی چند نفره آنلاین بود.
Ueda در مصاحبه ای با وب سایت Denfaminico Gamer گفت که این پروژه با نام رمز NICO و به عنوان دنباله ای برای بازی ICO ساخته شده است. تیم او با استفاده از موتور سینمایی ICO یک ویدیوی مفهومی ایجاد کرد که در آن چندین بازیکن سوار بر اسب با هم برای مبارزه با موجودات غولپیکر کار میکردند. اولین چیزی که به ذهن می رسد بازی Monster Hunter است، البته این ایده قبل از انتشار اولین نسخه از سری محبوب Capcom در سال 2004 متولد شد.
اوئدا در این مورد می گوید:
بازیکنان می توانستند به صورت آنلاین با هم متحد شوند و یک نفر هیولا را با کمان منحرف کند و دیگری آن را تعقیب کند.
با این حال، به دلیل محدودیتهای فنی و قدرت سختافزاری کنسول پلیاستیشن 2، تیم سازنده در نهایت بخش آنلاین را کنار گذاشت و بر روی تجربه تکنفره تمرکز کرد تا احساس رویارویی با غیرممکنها را به تنهایی حفظ کند.
او در ادامه توضیح داد که اگرچه موضوع مبارزه با دشمنان عظیم جدید نیست، Shadow of the Colossus آن را از طریق یک لنز فیزیکی و احساسی منحصر به فرد مورد بررسی قرار داده است. مکانیکهای بازی مانند گریپلینگ، صعود و مدیریت استقامت، برخوردهای لحظهای را به نبرد مداوم مبتنی بر لمس تبدیل کرد و ارتباط بین بازیکن و دنیای بازی را عمیقتر کرد.
وی در این باره گفت:
فکر نمیکنم ICO یا Shadow of the Colossus از نظر موضوع کار خاصی انجام دهند، اما نحوه برخورد ما با لمس، وزن و حضور است که آنها را تعریف میکند.
Ueda با تأمل بر محبوبیت پایدار این بازی، طرفدارانی را که این عنوان را کلاسیک میدانند تحسین کرد.
کارهایی که فقط ما 20 سال پیش می توانستیم انجام دهیم به وضوح در آنجا حک شده است. خیلی خوشحالم که هنوز سرپا هستند.








































