اگر از برنامه ویدیویی محبوب TikTok استفاده می کنید، ممکن است تعجب کنید که سازنده محتوای مورد علاقه شما واقعا چقدر درآمد دارد.
تیک توک در حال حاضر سریعترین پلتفرم در حال رشد در جهان است و هیچ نشانهای از کاهش سرعت نشان نمیدهد. امروزه، همه از افراد مشهور گرفته تا مردم عادی از پلتفرم اجتماعی پررونق برای بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. اما Tiktokers چقدر درآمد دارند و چگونه آن را به دست می آورند؟
TikTok چیست؟
TikTok در سال 2017 توسط شرکت چینی Byte Dance راه اندازی شد. این برنامه بیشترین بارگیری را در آمریکا در سال 2020 داشته است. جوانان با 41 درصد از کاربران 16 تا 24 ساله بیشترین استفاده را از TikTok دارند. این نسل که به عنوان نسل Z نیز شناخته می شود، تمایل زیادی به تعامل دارند زیرا دائماً از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
TikTok به سازندگان محتوا اجازه میدهد ویدیوهای کوتاه 30 تا 60 ثانیهای از خود در حال رقص، همگامسازی لب، بازیگری و اجرای موسیقی بسازند. برندها حتی متوجه شده اند که می توانند از تیک توک به عنوان وسیله ای برای تبلیغات استفاده کنند. تیک توک واقعاً به یک برنامه چند وجهی با فرصت های مختلف تبدیل شده است، اما تولیدکنندگان محتوا در تیک توک چقدر درآمد دارند؟
مانند اکثر برنامه های رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا معروف به تیک توک وجود دارند. شاید این تیکتوکرها جوان باشند، اما در پاسخ به اینکه تیکتوکرها چقدر درآمد دارند؟
باید گفت که درآمد آنها بسیار بیشتر از یک نوجوان عادی است. ماشینحسابهای آنلاین زیادی وجود دارند که درآمدهای تخمینی TikTok را از حسابهای سازنده محتوای محبوب محاسبه میکنند. چگونه TikTok متوجه می شود که سازندگان TikTok چقدر پول می گیرند؟ و Tiktokers چقدر حقوق می گیرند؟ پاسخ کوتاه این است: خارج از TikTok.
Tiktokers چقدر درآمد دارند؟ پاسخ به این سوال که تولیدکنندگان محتوای Tik Tok چقدر برای کار خود درآمد دارند دشوار است. بیشتر درآمد آنها به محل زندگی آنها و مشترکانشان بستگی دارد.
برخلاف یوتیوب و سایر پلتفرمها، TikTok از طریق تبلیغات به سازندگان محتوا پولی پرداخت نمیکند. حتی امروزه، تولیدکنندگان محتوا با 100000 مشترک یا بیشتر می توانند بین 200 تا 1000 دلار در ماه درآمد کسب کنند. تولیدکنندگان محتوا با یک میلیون دنبال کننده یا بیشتر می توانند بین 1000 تا 5000 دلار در ماه درآمد کسب کنند. اما کسانی که کمتر از یک میلیون فالوور دارند متاسفانه معمولا هیچ درآمدی ندارند. وقتی صحبت از درآمد Tiktokers به میان میآید، محققان ادعا میکنند که ستارههای Tiktok میتوانند تا یک میلیون دلار در هر پست درآمد کسب کنند. برخی از موفق ترین کاربران TikTok در ایالات متحده مستقر هستند.
Tiktokers چگونه کسب درآمد می کنند؟
در اینجا برخی از رایجترین روشهای کسب درآمد سازندگان مورد علاقه شما از طریق پلتفرم TikTok آورده شده است. فراتر از پاسخ به این سوال که “TikTokers چقدر درآمد دارد؟” ساده ترین و رایج ترین راه برای کسب درآمد در tiktok پخش زنده است. هنگامی که تولیدکنندگان محتوای محبوب در TikTok به صورت زنده پخش می شوند، دنبال کنندگان آنها می توانند چیزی به نام “سکه” به آنها هدیه دهند. هنگامی که کاربر TikTok هستید، می توانید سکه هایی را در نمایه خود خریداری کنید. خرید صد سکه 1.39 دلار هزینه دارد.
سپس، هنگامی که یکی از سازندگان مورد علاقه شما به صورت زنده پخش می شود، می توانید برای او سکه ارسال کنید تا از محتوایی که در TikTok پست می کند تشکر کنید. کمی شبیه یک ارز مجازی است. یک کاربر می تواند از 100 تا 10000 سکه خریداری کند. هنگامی که یک توسعه دهنده مقدار مشخصی سکه دریافت می کند، می تواند این سکه ها را با پول واقعی از طریق PayPal مبادله کند.
برای پخش زنده، یک سازنده محتوا باید حداقل 1000 مشترک داشته باشد. برای روشن شدن: «تولیدکنندگان محتوای Tik Tok چقدر درآمد دارند؟ “، یا بهتر بگوییم چقدر می توانند درآمد داشته باشند، برای سازندگان محتوا کافی نیست که فقط به صورت زنده فعالیت کنند. آنها باید در پخش زنده فعال باشند و طرفداران خود را به اسم صدا کنند و سوال بپرسند.
با این حال، محدودیتی برای میزان درآمد TikTokers در طول عمر خود وجود دارد. به عنوان مثال، حداکثر مبلغ تخمینی شده که TikTokers می تواند به صورت زنده کسب کند بین 2000 تا 4000 دلار است. برخی از تولیدکنندگان محتوا حتی تا آنجا پیش می روند که به طرفداران خود پیام می دهند و از آنها می خواهند کمک مالی کنند.
معاملات برند و اینفلوئنسر مارکتینگ بسیاری از سازندگان محبوب TikTok در برنامه از برندها میخواهند که با آنها تماس بگیرند و از آنها برای تبلیغات تأثیرگذار بخواهند. برندها همیشه به دنبال افرادی با مخاطبان زیاد هستند.
بنابراین، اگر تیک توکرز یکی از برترین سازندگان باشد، چقدر درآمد دارد؟ درآمد تخمینی حدود 50000 تا 100000 دلار در هر پست برای یک مشارکت تجاری موفق است. اما برای رسیدن به این سطح از موفقیت، مهم است که نوع محتوای تولید شده توسط تیک توکر به نوعی با برند مرتبط باشد. به عنوان مثال، چارلی داملیو مورد علاقه TickTucker اغلب در مورد عشق خود به قهوه سرد Dunkin' Donuts صحبت می کرد، حتی مرتباً با یک فنجان Dunkin در دست می رقصید. او به زودی با Dunkin' Donuts قراردادی امضا کرد و حتی نوشیدنی به نام “چارلی” را به افتخار او تولید کرد. علاوه بر این، چارلی دملیو و خواهر بزرگترش، دیکسی دی املیو، که او نیز از طرفداران پر و پا قرص است، با شرکت لوازم آرایشی مورفی معامله تجاری دارند. آنها خط آرایش خود را دارند که به سرعت بسیار محبوب شده است.
برنامه تولید کننده محتوا TikTok
برندها همچنین می توانند از طریق برنامه ای به نام برنامه سازندگان محتوای TikTok با سازندگان محتوا ارتباط برقرار کنند. این برنامه فقط دعوت است و TikTok فقط در صورتی از شما دعوت می کند که بیش از 100000 دنبال کننده داشته باشید. میتوانید خارج از برنامه با برندها معامله کنید، اما این برنامه راهی عالی برای برندهاست تا بفهمند آیا واقعاً میخواهند با شما کار کنند یا خیر. هنگامی که به برنامه ملحق می شوید، یک «کیت رسانه ای» دریافت می کنید که نشان می دهد کدام افراد جمعیتی بیشتر TikTok شما را مشاهده می کنند و میزان تعامل پست های شما چقدر است.
در رویدادهای حمایت شده شرکت کنید
بسیاری از برندها رویدادهایی را برای عرضه محصولات مختلف یا صرفاً برای تبلیغ آنها ایجاد می کنند. این یک راه عالی برای جلب توجه بسیاری از طریق حضور اینفلوئنسرها، ارسال پست در مورد رویداد یا به نوعی نمایندگی آنها است. این برند نیز هزینه زیادی برای این رویدادها پرداخت خواهد کرد.
برخی از TikTokers حتی برنامه دوستیابی خود را ایجاد می کنند تا فالوورها شانس ملاقات با آنها را داشته باشند. چارلی دوملو جلسه ای داشت که در آن پیروانش 100 دلار برای فرصتی برای ملاقات با او دریافت کردند.
او تمام سود حاصل از این تور را به امور خیریه اهدا کرد، اما هنوز هم راهی عالی برای او برای ایجاد برند شخصی و به دست آوردن فالوورهای بیشتر بود. بسیاری از برندها نیز TikTokers را وبلاگ نویسان جدید می دانند. بسیاری از برندهای معروف ستاره های Gen Z را به رویدادهای برند خود دعوت کرده اند. برای مثال، چارلی داملیو به هفته مد میلان دعوت شد، جایی که از او برای نشستن در ردیف اول در نمایشگاه پاییز 2020 پرادا دعوت شد. او نمایش های متعددی را مستند کرد که هم برای چارلی و هم پرادا سودمند بود.
فروش کالا
TikTokers همچنین با فروش کالا درآمد کسب می کند. TikTokers روندی را دنبال کرد که بسیاری از یوتیوببرهای محبوب مانند دیوید دوبریک از آن استفاده کردهاند. آنها این کار را با فروش محصولات بر اساس یک برند انجام می دهند. علاوه بر این، TikTokers با افزودن پیوندی به فروشگاه خود در نمایه خود و همچنین در تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود، کالا را به فروش می رسانند.
بدون شک داشتن یک کسب و کار بهترین راه برای کسب درآمد با هر اپلیکیشنی است. همچنین انجام کاری که تبلیغات متقاطع نامیده می شود بسیار مهم است. بسیاری از Tiktokers نیز ویدئوهای خود را در اینستاگرام یا کانال یوتیوب برای جلب دنبال کنندگان و توجه بیشتر منتشر می کنند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات