اخیرا سندی تصویب شده است که بر اساس آن کاربران با کار بر روی پلتفرم های داخلی و بر اساس محتوای منتشر شده، درآمد حاصل از ترافیک مصرفی مخاطبان برای مشاهده محتوا را به اشتراک بگذارند.
به گزارش ICTNN، سند سیاست و الزامات مربوط به تعرفه ترافیک شبکه و تسهیم درآمد تولیدکنندگان محتوا به تازگی در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد.
در همین راستا دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که ارتقای بخش اقتصادی تولید محتوا برای ارائه دهندگان شبکه درآمدزایی داشته و با تصویب این سند مردم نیز در آن مشارکت کردند. و در واقع تولیدکنندگان محتوا درآمد حاصل از بازدید خود از فضاهای مجازی را به اشتراک می گذارند.
کارشناسان این حوزه میگویند پلتفرمهای خارجی مانند یوتیوب، تبلیغاتی را که نشان میدهند بین ویدیوهای کاربران توزیع میکنند و سپس درآمد حاصل از نمایش این تبلیغات عموماً بین صاحبان محتوا توزیع و به آنها تخصیص مییابد.
در نتیجه، مردم عادی فرصت بیشتری برای شکل دادن به محتوایی که می توانند ببینند، دارند و به مرور زمان اقتصاد تولید محتوا به یک نیروی اصلی تبدیل شده است.
موضوع کسب درآمد کاربران در پلتفرم ها در گذشته و در ایران نیز وجود داشته است و بر این اساس زمانی که کاربر بر اساس محتوای منتشر شده در پلتفرم، صفحه یا کانالی اقدام به ایجاد و ارسال محتوا می کند، بررسی های لازم انجام می شود. انجام شد. و برای ترافیک ایجاد شده توسط مخاطب برای مشاهده محتوا، هزینه هایی متحمل می شود.
به عنوان مثال اگر هر کنسرت دو هزار تومان باشد اپراتور به عنوان سهامدار هزار تومان به پلتفرم می دهد و در مرحله بعد پلتفرم از این هزار تومان 500 تومان را به صاحب کانال و تولید کننده محتوا می دهد و در مرحله بعد پلتفرم به عنوان سهامدار مبلغ 500 تومان را به پلتفرم می دهد. به نحوی که درآمدهای پلتفرم از ترافیک شبکه را به اشتراک بگذارد.
پس اینجا درآمد بدون هیچ بحثی از تبلیغات است. این فرآیند مدتهاست که در برخی از پلتفرمهای داخلی اتفاق میافتد و آنچه قابل توجه است این است که کاربران در پنل خود داشبوردی دارند که به شما امکان میدهد به وضوح ببینید آنلاین و میزان ترافیکی که در حال حاضر مصرف کرده و به دست آوردهاند.
سوالی که مدیر مرکز ملی فضای مجازی در سخنان اخیر خود مطرح کرد و گفت فردی که مثلا استاد دانشگاه یا آشپز است با آپلود مطالب خودش میزان درآمد را از مصرف کننده می گیرد. ترافیکی که سایر کاربران هنگام بازدید از این محتوا صرف می کنند. ، شریک خواهد بود.
بر این اساس می توان گفت که ذینفعان سند مصوب شورای عالی فضای مجازی، مردم یا کاربران در اولویت اول هستند و امید است با ایجاد انگیزه، جهشی در تولید محتوا در کشور ایجاد شود. و شاهد مزایای تولیدکنندگان محتوا و ارائه دهندگان شبکه باشید. در این منطقه باشید.
همچنین لازم به ذکر است که پلتفرم های خارجی اکنون برای جلب توجه اینفلوئنسرها و دلارهای تبلیغاتی با یکدیگر رقابت می کنند. اینستاگرام، تیک توک و یوتیوب برای اینفلوئنسر مارکتینگ محبوب شده اند. در نتیجه، این پلتفرمها با یکدیگر رقابت میکنند و سایر شرکتهای فناوری با تولیدکنندگان محتوا آشنا میشوند و سودآورترین گزینههای کسب درآمد را برای جذب آنها و همچنین طیف وسیعی از ابزارها برای شاد نگه داشتن، انگیزه و تولید محتوای رایگان به آنها ارائه میدهند. درآمد توسعه یافته اند.
فوربس در گزارشی به پنج گزینه کسب درآمد برای سازندگان محتوا پرداخت تا با استفاده از ابزارها و ویژگیهای جدیدی که هر هفته اضافه یا تغییر میکنند، در پلتفرمهای اجتماعی کسب درآمد کنند. با داغ شدن رقابت برای تولیدکنندگان محتوا، میتوان انتظار داشت که شاهد نوآوری بیشتری در دنیای کسب درآمد از این افراد باشیم، زیرا پلتفرمها به دنبال راههای جدید و بهتری برای کمک به تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از محتوایشان هستند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات