گوگل به جدیدترین پلتفرم آنلاین تبدیل شده است که نماد احراز هویت تیک آبی را برای سرویس ایمیل خود در تلاش برای مقابله با حملات فیشینگ و هرزنامه معرفی کرده است.
به گزارش ICTNN، علامت آبی در ابتدا تنها برای تعدادی از کاربران جیمیل در دسترس خواهد بود، اما این اقدام به دلیل نگرانی از امنیت کاربران و در راستای مبارزه مداوم گوگل با حملات فیشینگ، هرزنامهها و سایر کلاهبرداریها انجام میشود.
قبل از این تصمیم، ویژگی تأیید لوگو حدود دو سال پیش توسط گوگل معرفی شد و به کاربران جیمیل اجازه میداد تا با کلیک بر روی “علامت بررسی” تایید کنند که این شرکت مالک دامنه مشخص شده است.
در جولای 2021، گوگل فناوری «شاخصهای برند برای شناسایی پیام» (BIMI) خود را منتشر کرد که از آن زمان به کاربران اجازه میدهد به جای آواتار جیمیل از لوگوی تایید شده شرکت استفاده کنند. این مهر تأیید فقط برای صاحبان دامنه ای که از فناوری BIMI استفاده می کنند در دسترس است و برای دارندگان حساب سرویس Gmail معمولی قابل استفاده نیست.
با این حال، پشتیبانی از BIMI و Blue Tick به تمام نسخههای Gmail، از جمله Workspace و حسابهای شخصی، در صورتی که این معیارها را داشته باشند، گسترش مییابد.
انتشار Blue Checkmark جیمیل آغاز شده است و کاربران به زودی می توانند تیک آبی را در ایمیل های شرکت مشاهده کنند.
بهروزرسانی از وبلاگ Google Workspace میگوید که احراز هویت قوی ایمیل به کاربران و سیستمهای امنیتی ایمیل کمک میکند تا هرزنامهها را شناسایی و متوقف کنند، و به فرستندگان ایمیل کمک میکند تا اعتماد برند را به حداکثر برسانند. این باعث افزایش اعتماد به منابع ایمیل می شود و اکوسیستم ایمیل بهتری را برای همه ایجاد می کند.
با توجه به وب سایت TechRadar، با این حال، همچنان به کاربران اینترنت توصیه می شود که تنها به معیارهایی مانند علامت های آبی اعتماد نکنند و در زمانی که کارمندان بیشتری از راه دور کار می کنند و کلاهبرداری از طریق ایمیل خلاقانه تر و موثرتر می شود، هوشیار باشند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات