به گزارش ICTNN، از سازمان فناوری اطلاعات ایران، «محمد محسن صدر» افزود: در 100 روز ابتدایی دولت چهاردهم بیش از 42 میلیون درخواست از سامانه های دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی از طریق سامانه ملی ارائه شده است. پنجره خدمات دولتی هوشمند و مردم توانسته اند خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.
وی بیان کرد: در مجموع بیش از 54 میلیون و 500 هزار ایرانی از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کرده اند.
به گفته این مقام مسئول، بیشترین کاربران به سامانه های وزارت آموزش و پرورش با بیش از 16 میلیون نفر و پس از آن وزارت راه و شهرسازی با بیش از چهار میلیون و سازمان تامین اجتماعی با بیش از سه میلیون نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.
صدر همچنین به برنامه سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه پنجره ملی خدمات هوشمند دولت بر اساس تکالیف قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت که مردم در آینده نزدیک از آن بهره مند خواهند شد، اشاره کرد.
بر اساس اعلام معاون وزیر ارتباطات، سامانه معاملات املاک کشور و پنجره واحد خدمات دانشگاهی وزارت علوم با بیش از 1.5 میلیون، سامانه خدمات الکترونیک پلیس – سخا با بیش از یک میلیون، پورتال ملی مجوز کشور با بیش از یک میلیون سازمان و سازمان ها با بیش از 600 هزار مراجعه، امور مالیاتی در رده های بعدی دریافت خدمات الکترونیکی در 100 روز ابتدایی فعالیت دولت هوشمند قرار دارد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات