وی همچنین تاکید کرد: باید ظرف 24 ساعت سازوکاری ایجاد شود و سامانه ای در نظر گرفته شود که در صورت اخذ ریال بیشتر از قیمت مصوب به مردم بازگردانده شود. زارع پور در گفتگو با محمود لیایی، مدیرعامل شرکت ملی پست، به این شرکت دستور داد با توجه به زمانبر بودن مراحل اداری برای ثبت شکایات، سامانه آنلاین را تا ۲۴ ساعت آینده راهاندازی کند.
به گزارش ICTNN، عیسی زارع پور در دیدار با مدیرعامل شرکت پست، افزایش دو و سه برابری نرخ پستی را تکذیب کرد و گفت: افزایش برای دستگاه های شرکتی و دولت ها؛ افزایش نرخ پستی برای شرکت ها و دولت ها. خدمات غیرضروری، ویژه و عجله نیز متناسب با تورم 40 درصد افزایش می یابد. زیرا نرخ های پستی از سال 2009 تغییر نکرده بود.
وی همچنین با بیان اینکه با تغییر نرخ های پستی از مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم خلاص می شویم، گفت: در حال حاضر روزانه بین 10 تا 15 میلیارد تومان ضرر می کنیم که این ضرر بیشتر به دلیل هزینه تمام شده پذیرش مرسوله است. ارسال، اعزام و توزیع تراکنش تقریباً دو برابر نرخ تعرفه فعلی است. تا جایی که بتوانیم جلوی این ضرر را بگیریم به سمت سودآوری پیش می رویم.
پیش از این لیایی درباره تعرفه های پستی گفته بود: تعرفه های پستی در دی ماه 1400 در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شد و اجازه اجرای آن را گرفتیم اما با توجه به تصمیم ستاد تنظیم بازار مبنی بر اینکه تا پایان سال تعرفه دولتی تعرفه نخواهد داشت. اعمال می شود. افزایش ندهید، اجرای این مصوبه متوقف شد و اولین جلسه ستاد تنظیم بازار پس از سال جدید به تعویق افتاد.
به گزارش ICTNN، در حالی که روز شنبه خبر افزایش دو برابری نرخ پستی منتشر شد، مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود نوشت: چند برابر شدن هزینه خدمات پستی تکذیب می شود. نیازی به نگرانی در مورد مشاغل خانگی و مشاغلی که از خدمات پستی استفاده می کنند وجود ندارد.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ثابت ماندن نرخ های پستی از سال 1388، از افزایش 20 درصدی خدمات پایه پستی اعم از ارسال منظم و شخصی کالا خبر داد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری