ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش ICTNN، این کتاب در 366 صفحه با شمارگان 300 نسخه و قیمت 75 هزار تومان منتشر شده است.
ارائه ویراستار کتاب “دستکاری رسانه های اجتماعی”: استفاده از فرآیندهای خودکار و حساب های جعلی را مورد بحث قرار می دهد.
کتاب «دستکاری در رسانه های اجتماعی» نوشته محققان دانشگاه آکسفورد با ترجمه عباس رضایی ثمارین (روزنامه نگار) و رسول صفر آهنگ (پژوهشگر علوم سیاسی) منتشر شده است.
ساموئل سی وولی و فیلیپ ان. هاوارد، نویسندگان مشترک دستکاری رسانه های اجتماعی، از محققان برجسته در زمینه مطالعات اینترنتی و هوش مصنوعی هستند که قبلا مقالات و کتاب های متعددی در این زمینه منتشر کرده اند. مترجمان این کتاب عباس رضایی ثمرین روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه و رسول صفر آهنگ پژوهشگر علوم سیاسی هستند. رضایی ثمارین پیش از این دو کتاب «چگونه با روزنامه نگاران مصاحبه کنیم» و «ارتباطات بحران در شبکه های اجتماعی» را که توسط انتشارات سنه منتشر شده، ترجمه کرده است.
روسیه، اوکراین، کانادا، لهستان، تایوان، برزیل، آلمان، ایالات متحده آمریکا و چین کشورهایی هستند که در این کتاب با رصد فضای افراد، به بررسی روند «تبلیغات رایانهای» پرداخته شده است. رسانههای اجتماعی و مرور رویدادهای سیاسی و اجتماعی خاص. . تبلیغات رایانه ای اصطلاحی است که در این کتاب برای توصیف دستکاری افکار عمومی در اینترنت و رسانه های اجتماعی استفاده می شود. این نوع تبلیغات به استفاده از الگوریتمها، فرآیندهای خودکار و عوامل انسانی برای مدیریت کل فضای رسانههای اجتماعی یا انتشار اطلاعات گمراهکننده از طریق این پلتفرمها اشاره دارد. به عنوان بخشی از این فرآیند، از نرم افزارهای خودکار مانند ربات ها برای دستکاری افکار عمومی در انواع پلتفرم ها و شبکه ها در اینترنت استفاده می شود. این نرم افزار با شرکت در بحث های آنلاین یا پاسخ به سایر کاربران، در واقع رفتار کاربران واقعی را تقلید می کند. به این ترتیب از آنها در شبکه های اجتماعی برای تقویت یا سرکوب پیام های سیاسی خاص استفاده می شود.
در این پروژه، محققان کشورهای مختلف روند دستکاری شبکه های اجتماعی را در 9 کشور مختلف بررسی کردند و در مورد هر کشور مقالات جداگانه ای نوشتند. در هر یک از این مقالات فضای کلی شبکه های اجتماعی، گروه های فعال و ذینفع، جریان های دروغین و در نهایت تاثیر این جریان ها بر رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشورهای هدف به دقت بررسی شده است.
در این کتاب که یکی از مهمترین کتابهای حوزه مطالعات رسانههای اجتماعی در جهان است، به روند مداخله قدرتهای داخلی و خارجی از طریق تبلیغات رایانهای در رویدادهای مهم سیاسی مانند انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، مسابقه آواز یوروویژن پرداخته شده است. در اوکراین، پرونده اصلی فساد دولتی در برزیل “فساد در کارواش ها” و چندین پرونده دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری