اعلامیه آموزش کمیته تسهیل در مورد تسهیل شرکتهای اقتصادی دیجیتال ، جمع آوری تجهیزات مکرر غیر استاندارد و تولید برق خورشیدی در وزارت ارتباطات برخی از مهمترین گزارش های منتشر شده در هفته گذشته در زمینه ارتباطات و فناوری های اطلاعات بود.
به گفته ICTNN ، هفته دوم ژوئن در زمینه اطلاعات و فناوری اطلاعات با خبر مرکز ملی فضای مجازی فراخوانده شده است اعلان حکم آموزش کمیته تسهیل برای شرکتهای اقتصادی دیجیتال آغاز شد.
به گفته شورای عالی فضای مجازی ، اگر سازمان های رسمی اقتصاد دیجیتال در کشور به یکی از اقدامات و تصمیماتی که در فعالیت های آنها به طور جدی مختل می شود ، وزیر شورای عالی سایبری ، دبیر شورای عالی سایبری و رئیس جمهور رئیس جمهور ، فعالان این زمینه اشاره می کند.
طبق این قطعنامه ، همچنین تصمیم گرفته شد كه مجریان قطعنامه در جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی نوشته و تصویب و تصویب شود.
مجموعه تجهیزات مکرر غیر استاندارد هفته گذشته گزارش دیگری منتشر شد. مدیر کل نظارت نظارتی گفت که هماهنگی قضایی برای مدیریت تجهیزات موبایل غیر استاندارد و ارتقاء پوشش شبکه یکی از برنامه های رادیویی برای حل مشکلات ارتباطی در شهرهای صنعتی است. با توجه به اینکه تجهیزات مکرر غیر استاندارد ، علاوه بر مزاحمت در شبکه تلفن همراه ، می تواند بر سلامت عمومی کاربران نیز تأثیر بگذارد ، افزود: در ماه مه امسال ، 5 تداخل فرکانس در تهران مشخص و حل شد.
علاوه بر نظارت و پشتیبانی معاون رئیس جمهور علوم ، ظرفیت دفتر مرکزی وزارت ارتباطات دفتر مرکزی وزارت ارتباطات فراتر از برنامه قبلی بود و تقریباً به 2 کیلو وات رسید.
gholamreza omidi- معاون مدیر توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات – توضیح داد که ظرفیت پارکینگ در 2 کیلو وات پوشانده شده است و ظرفیت سقف سایر ساختمانهای کارمندان از 2 کیلو وات به 2 کیلو وات افزایش یافته است و به طور کلی ، ظرفیت سیستم های نصب شده تقریباً به 2 کیلو وات رسیده است.
طبق قانون ، سازمان های اجرایی موظفند حداقل پنج درصد از مصرف انرژی خود را در سال برای انرژی های تجدید پذیر فراهم کنند. این سهم باید تا پایان برنامه پنج ساله به 5 ٪ برسد.
لازم به ذکر است که مصرف برق وزارت ارتباطات تقریباً 2 کیلو وات است و با نصب این کارخانه ها ، بیش از 2 ٪ از برق مصرف شده توسط بخش هایی از ساختمانها مستقیماً از انرژی خورشیدی تأمین می شود. این مسیر علاوه بر کاهش منابع فسیلی ، الگویی برای سایر سازمان های اجرایی در کشور است.
با نزدیک شدن به پایان هفته ، جزئیات جدید در مورد پنجره ملی دولت هوشمند توسط سازمان فناوری های اطلاعات ایرانی منتشر شد.
مدیر کل توسعه کیفیت و نظارت بر خدمات دولت هوشمند در همین راستا ، تعداد کاربران پنجره ملی خدمات هوشمند دولت 3.7 میلیون است و باید با توسعه زیرساخت های عمومی و توسعه زیرساخت های دیجیتال ، که در آینده نزدیک به طور قابل توجهی افزایش می یابد و منجر به بهبود تعاملات دولت ، افزایش شفافیت و کارآیی افزایش می یابد.
از ابتدای دولت چهاردهم ، با تلاش خود برای ارائه خدمات با کیفیت و نوآورانه ، حدود 5 میلیون کاربر به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت اضافه شده اند و این نشانگر افزایش قابل توجهی در اعتماد عمومی به خدمات ارائه شده و موفقیت دولت در بهبود زیرساخت های دیجیتال است.
دولت چهاردهم ، با استفاده از فناوری های مدرن ، ساده سازی فرایندهای اداری و بهبود شفافیت ، دسترسی آسانتری به خدمات دولتی فراهم کرده است که نه تنها زندگی روزمره شهروندان را تسهیل کرده است ، بلکه به تحریک مشاغل و افزایش بهره وری نیز کمک کرده است. این فرایند نوید توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی شهروندان در آینده را بهبود می بخشد.
پایان پیام
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات