توسعه دهندگان Battlefield 6 اعلام کرده اند که مکانیسم تغییر سریع این بازی نه تنها یک ویژگی جدید بلکه ابزاری برای تعادل گیم پلی بین بازیکنان کنسول و رایانه های شخصی نیز طراحی شده است. این ویژگی بخشی از تمام اصلاحاتی است که توسط EA برای بازگرداندن سری Battlefield به اوج خود انجام شده است.

پس از آزمایش های زیادی در آزمایشگاه های Battlefield و برگزاری بتا عمومی از Battlefield 6 ، تیم توسعه نظرات زیادی از بازیکنان دریافت کرد. با وجود استقبال قابل توجه ، مشخص شده است که مکانیسم های خاصی باید اصلاح شوند. یکی از آنها عملکرد سریع چرخش است که اکنون بیشتر منتشر شده است.
در مصاحبه ای با Kotaku ، توسعه دهندگان Battlefield 6 توضیح دادند که ظرفیت چرخش سریع 4 ضلعی ، با فیلم رسمی فیلم برای تعادل کنترلر و ماوس و صفحه کلید طراحی شده است. متیو نیکرسون ، طراح ارشد کنسول ، تأکید کرد که کمک هدف حرکت نشانگر روی اهداف را کند می کند و این باعث می شود چرخش به سرعت دشوار شود. سیستم Stick این مشکل را حل می کند و به کاربران کنترلر اجازه می دهد تا در مسابقات Cross Light عملکرد بهتری داشته باشند.
علاوه بر تعادل گیم پلی ، Flick Stick نیز برای افزایش انعطاف پذیری در حرکت در نظر گرفته شده است. در نسخه جدید Battlefield ، این حرکات نرم تر و سریعتر از نسخه های قبلی شده است ، اگرچه برخی از ویژگی ها پس از نظرات کاربر محدود هستند تا حس واقع گرایانه بازی را حفظ کنند. چرخش فوری ممکن است طبیعی نباشد ، اما در ترکیب با ویژگی هایی مانند علامت گذاری ژیروسکوپی در PS5 ، گزینه های تاکتیکی بیشتری برای بازیکنان در دسترس است.
در حالی که Flick Stick در نسخه نهایی باقی خواهد ماند ، سایر مکانیسم های بحث برانگیز دچار تغییراتی می شوند. EA همچنین اعلام کرد که عملکرد Automatic Spotlefield 6 Spot ، که باعث شده است که کلاس بازپرداخت قدرت بیشتری داشته باشد ، در نسخه نهایی پایین تر خواهد بود.