وی ادامه داد: از سال گذشته بحث رتبه بندی کسب و کارها با یک اپراتور شروع شد، اکنون اگر فروشگاهی درخواست رتبه بندی داشته باشد تنها با چند کلیک می تواند درخواست خود را ارسال کند.
رهبری خاطرنشان کرد: تاکنون 222 کسب و کار شامل 5 کسب و کار پنج ستاره، 30 کسب و کار 4 ستاره، 87 کسب و کار سه ستاره، 62 کسب و کار 2 ستاره و 9 کسب و کار تک کسب و کار درخواست رتبه بندی کرده اند. ستاره دریافت کرده اند. یکی از اهداف مهم رتبه بندی کسب و کارها کمک به آنها برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و برنامه ریزی برای رفع یا تقویت آنها است.
به گزارش ICTNN، «علی رهبری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت یکمین سالگرد رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی برگزار شد، افزود: بر اساس آخرین آمار، ارزش مالی تجارت الکترونیک در در نیمه نخست امسال به پنج هزار و 607 هزار میلیارد ریال رسید و تعداد معاملات تجارت الکترونیک به یک میلیارد و 894 میلیون و 36 هزار و 496 رسید.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: مرحله اول رتبه بندی کسب و کار از دی ماه سال 93 آغاز شد که حدود یک ماه بعد نسخه ای از شاخص های رتبه بندی منتشر شد و پس از آن مراحل طراحی آغاز شد. در جولای 1400، ارزیابی سطح پیشرفته در رتبه بندی آغاز شد. امکانات و توانمندی ها، سوابق عملکرد و شاخص های مالی از جمله شاخص هایی هستند که برای رتبه بندی مشاغل در نظر گرفته می شوند.
وی تاکید کرد: مهم ترین عاملی که باعث نارضایتی خریداران آنلاین می شود هزینه ارسال، پشتیبانی، زمان ارسال و مدل بسته بندی است. از سوی دیگر کسب و کارها بهترین عملکرد را در طراحی وب سایت داشته اند. زمان آن فرا رسیده است که مشاغل بیشتر بر برنامه ریزی و تلاش برای بهبود تدارکات خود تمرکز کنند.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: تاکنون 16 هزار و 389 ایمیل (نماد الکترونیکی) از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک به مشاغل اعطا شده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری