به گزارش روز چهارشنبه ICTNN از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمد احمدی» در این نشست با اشاره به اینکه چشم انداز ما احیای جایگاه و رونق مجدد تمبر به عنوان یک محصول فرهنگی است، گفت: استفاده از فناوری های جدید برای تولید تمبرهای رمزگذاری شده با کمک بخش خصوصی ضروری است.
وی بر ثبت، نگهداری و انتشار مشخصات تمبرهای منتشر شده تاکید کرد و افزود: تمبر باید به جایگاه اصلی و موثر خود بازگردد که این امر با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و فناوری اطلاعات امکان پذیر است.
احمدی خاطرنشان کرد: فعالان بخش خصوصی با علاقه به این قطعه فرهنگی و با توجه به تجربیاتی که در نگهداری از آن به دست آورده اند می توانند از مرحله انتخاب موضوع و طرح تا انتشار و اطلاع رسانی به احیای آن کمک شایانی کنند.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، تداوم نشست های اتاق فکر با فعالان این حوزه و جمع آوری نظرات آنها، تشکیل انجمن های صنفی و برگزاری رویدادهای فرهنگی با موضوع تمبر از جمله اقدامات است. که می توان از آن برای شاهد توسعه و احیای تمبر در کشور استفاده کرد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ارزش این کالای پستی گفت: تمبر به عنوان یک کالای فرهنگی فقط یک تکه کاغذ نیست، به همین دلیل رونمایی از آن در رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… لحظه ای است. که در تاریخ ثبت و حفظ خواهد شد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات